Подкрепям Портал 12!
Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции!
Виж повече
Всеизвестният „Витрувиански човек“ от Леонардо да Винчи – наричан на места и „Закон за пропорциите“ - скица създадена около 1490 г., базирана на трактата на древноримския архитект Витрувий. Но само пропорции ли е изследвал да Винчи или е оставил и скрито послание? Нека се вгледаме и поразсъждаваме заедно.
Знаем от езотеричните науки, че фигурите квадрат и кръг носят различно значение и символика. Като цяло Кръгът е символ на Логоса и Цялостният човек (The Self, Себе-то). Виждаме, че тялото вписано в кръга е като звезда, затова конкретно можем да го свържем с числото 5.
От друга страна Квадратът е свързан със Земята, равнораменния кръст ( + ) като символ и съответно с числото 4. В него логично да Винчи поставя човекът разпънат на кръст, със свити крака, за разлика от разперената „петолъчна“ фигура.
Нека примерно наречем фигурите „Земен човек“ и „Звезден човек“
И да помислим върху няколко прости, логични въпроси.
- Защо изписаният текст е огледален?
- Защо под лявата (от наша гледна точка) мишница и левия крак има особена сянка?
- Защо ръцете и краката на четворната фигура са разграфени, а на другата – не?
Нужни ли са всички тези детайли да присъстват на скицата, ако „Витрувианският човек“ представя само обяснение на пропорциите в човешкото тяло, както масово се твърди?
Нека погледнем и главата:
Видимо е, че двете половини са различни - лявото око е различно по цвят и форма от дясното. В скулите също се забелязва разлика.
Ами ако огледалността на текста дава и принципа за огледално построение на Витрувианския човек?
Нека проверим, използвайки това предположение, и да разрежем дясната половина, правейки я лява и обратното (линията, разделяща косата на две, може да ни помогне при разреза.)
Разрез: Лява половина, огледална на себе си
Разрез: Дясна половина, огледална на себе си
Белисимо! И като на магия се появяват две различни лица!
Главата вляво е от лявата половина (наше ляво) – от същата част, където са и сенките под крака и мишницата.
Можем ли да опитаме същото с целия „Витрувиански човек“?
След огледален разрез, минаващ през линията разделяща косата и пъпа:
„Земният човек.” (в квадрата)
Стъпил с двата си крака (сякаш върху земна пръст); вече и под двете мишници има сянка, което също препраща към долния, „четворен“ човек. Фалосът също може да се разпознае като такъв.
„Звездният човек“ (в кръга)
Половият орган е видимо различен.
Останалите анализи и тълкувания оставям на вас.
„Нека този, който търси, не се спре в своето търсене
докато не намери. Когато намери, той ще се смути,
И когато се смути, Той ще се изуми от възхита,
и ще царства над Всичко.“
из Евангелие от Тома
Автор:
Azem
Hemy Varnalius