Когато човекът е слязъл в материята, той не е слязъл като безпомощно същество... Напротив, вътре в себе си той носи тайна сила, която може да победи всяко зло.
Постигнеш ли Духа, ти излизаш от външните светове и навлизаш в красотата и необятността на вселената.
Бавно, постепенно и с голяма будност трябва да се постигат малките неща. Казано е: малкото владее безкрайните сили на творечската мощ.
В полето на висшата област могат да проникнат само кротки, смирени, разумни, саможертвени души. Те минават през иглени уши... Борбените не са смирени.
Слънцето е смирено, любящо и жертвено, и затова то е извор в нашата слънчева система.
Борбеният свят е бавен, външен, неразбиращ. Вътрешният свят е интензивен, динамичен, светлинен; той е Духовният свят.
Човек не трябва да се бори срещу злото, а да развива в себе си все повече Духа на Светлината; и той може чрез този Дух така да одухотвори злото, че то да се чуди какво е това преобразяване. Тогава Ариман, или богът на злото чрез одухотворяването ще бъде победен и Светлината в човека ще блесне за един нов живот.
Значи: не борба, а одухотворяване! И само чрез одухотворяване ще дойдат властта и царството на доброто на самата земя. Но...това, което не може да се разбере, не може и да се сбъдне. Нашето пробудено съзнание е, което ни води към новата култура.
Думата култ-у-ра е мистична дума...Тя се дели на 3 части, които отговарят на 3 свята:
1. Сричката "култ" отговаря на външния свят
2. Буквата "у" отговаря на вътрешния, или Духовния свят
3. сричката "ра" отговаря на централния, или Божествения свят
Култ означава поклонение, преклонение. Буквата "у" означава влизане навътре. "Ра" означава слънцето, или уникалната Светлина.
Поклонението трябва да се превърне в служене на една вътрешна култура, а това е културата на уникалната Светлина, културата на слънцето. Истинската култура е скрита в слънцето, т.е. в Светлината и тя не е нищо друго освен служене на Ра, или служене на Духа.
Така става разбираемо, когато Учителя казва, че идва от Слънцето. В този смисъл Учителя носи едно слънчево Учение за живота. Така култът е на място, поклонението е на място, защото слънцето е дом на Прасветлината. А Прасветлината е символ на Божественото разбиране на живота. В слънцето се изявява Универсалният живот на Духа. Общуването със Слънцето е влизане в интимност с Духа.
Елеазар Хараш