Елеазар: Толтеките разбрали важността да не се въвличаш в битки, които не носят духовно израстване

14.07.2020 г.
9804
Добавена от: Александра Каревска
Толтеките забелязали, че човекът започнал да губи своята реалност, своята душа. Те видели, че човекът придобил едно изкривено съзнание, което започнало много да мисли и да чувства, но не решавал реално своите въпроси. Те видели, че изгубвайки истината, човек започнал да изгубва своята Божествена сила, т.е. останал в ниво човешка сила. Започнал да пада в мрака на някакво странно, земно мислене.

По-късно толтеките видели едно особено нещо в човека. Те видели, че той загубил най-важната си способност - това е способността си да се развива. Няма по-лошо нещо от това да изгубиш тази способност да се развиваш. Така толтеките решили да въведат третото внимание за този, който иска да воюва за свoята реалност и да се завърне в нея. Те разбрали, че основният закон за връщането в реалността може да бъде само безупречността. Те видели, че в тази безупречност има нещо, което измества земното мислене и променя гледната точка. Наблюдавали, че безупречността по някакъв странен начин разрушава грехопадението. Те видели, че безупречността завръща на воина неговото истинско виждане. Така толтеките внушили на воините от трето внимание идеята за безупречност, като им обяснявали, че ако действат по обикновен начин, те ще се обезсилват. Докато чрез своята безупречност ще натрупат онази важна енергия, която след време ще се взриви във важната им среща с Куаутли, Орела. Значи на първо време много старание и после тя става нещо постоянно.

Действайки с безупречност, воинът от третото внимание започнал да схваща своето предназначение и с това да се приближава до тайната на живота. Такова е и мъдрото, кратко послание на Сфинкса. То е кратко и ясно: “Осмисли себе си”. Точно това става в трето внимание: осмисли себе си, не света, не хората, не окръжаващата среда, а себе си.

По пътя на тази безупречност воинът започнал да открива много неща. Ще ги изредя:
  • Да не се въвлича в битка, която не му носи духовно израстване и извисяване. Ти не можеш да искаш да оправяш един упорит човек, който обича злото, удоволствието, да си дадеш главната енергия, за да го оправяш и накрая да загубите и двамата. Значи нищо излишно!
  • Той започнал да избягва сложността, защото тя ограбвала личната му сила и енергия по пътя към Орела. Той избрал простотата. Вие знаете кой усложнява нещата. Преди съм го казвал, тук ще повторя: умът прави от мухата слон, а Духът прави от слона муха, комар, песъчинка и всичко изчезва. Това са различни подходи, различни стратегии.
  • Когато се явявала трудност, той я е опростявал и се стараел да я преодолее. Тогава придобивал още по-тънко познание. Значи опростявал и се стараел да я преодолее. Толтеките от трето внимание са им давали много ценни съвети. Ето един техен специфичен, мъдър съвет към война от първо внимание: когато ти се яви трудност, въведи я в своята Пустота, т.е. в своята дълбочина, в своята чистота. Разбира се, егото няма къде да я въведе. Това е друг въпрос, но човек трябва да се старае да стане по-дълбок, да я въведе навътре, защото в Пустотата трудността умира. Пустотата е мястото, където трудността умира, тук тя е ограбена - не човекът, а трудността, проблемът е ограбен, той угасва.

Воинът от третото внимание умеел да слуша. Първо и второ внимание отделят огромно внимание за себе си, за другите, за окръжаващата среда и много разговарят със себе си. Воинът от третото внимание прекъсва разумния диалог, включително и разумния диалог със своята душа. Така той умеел да чува това, което е отвъд него и което е по-дълбоко от него. Преди време ви казах за тринадесетата чакра, за разлика от другите системи тя се намира тук някъде (показва една разтворена педя над главата), което означава, че реалността е извън човека. Тя може да влезе в него, тя е много дълбоко отвъд, но може да го посети.

Воинът разбрал, че престоят му на Земята е ограничен, и че Орелът може да го призове във всеки миг. Това го карало да бъде още по-безупречен; понеже животът е кратък, той разбрал, че трябва да стане още по-старателен, още по-безупречен, защото така той променял времето.

Той превръщал обикновеното време в магическо, както го наричат толтеките, т.е. духовно време, още наречено свещено време. Така той постепенно започнал да се завръща в тамо анчан, тринадесетото небе. На толтекски език тамо анчан означава мистичното място, откъдето са произлезли толтеките, т.е. боговете.

Из СИЯЕЩАТА МЪДРОСТ




Александра Каревска Александра Каревска
Александра Каревска е съставител и автор на текстови материали в Портал12. Работи върху теми за : себепознание, духовно развитие, древна история и здраве....

Спонсори на Портал12