Проблемът не е в това, че имаш проблем, а в това, че нямаш Любов — нямаш подход. Който има страх от Бога, ще придобие истинския живот, това е наречено мъдрият страх. Страх от хората, страх от болести, страх от земетресения, страх от наводнения, страх от самота — това са глупави страхове. Страх от Бога — ето мъдрият страх. Страхът от Бога е самата Любов към Бога, самата преданост. Страхът от Бога, това е твоето истинолюбие, а то е извън пределите на света, приятелю.
Ученикът не е същество на времето.
Представяме ви избрани акценти из Словото на Елеазар Хараш по темата за страха и Страхът от Бога:
Ако имаш пълен страх от Бога, ще се откажеш от всички грехове, и тайни, и явни. Да имаш страх от Бога, според тайната Библия, окултната, това означава, че това е процес древен и благословен, защото страх от Бога в древността е означавало оздравяване, а това означава освобождение от сътвореността. Силния трябва да има страх от Бога. Не се ли страхува, той сам ще се разруши.
Значи, който има страх от Бога, вижда на всяка крачка Бога и знае, че всичко - и скрито, и съвсем скрито, и явно - е все явно. Значи, няма как, няма какво да скриеш, няма пред Божието Око, защото Той вижда чрез проникване и страхът от Бога те предпазва. Дава нещо на съвестта ти, което те предпазва да допуснеш и най-малкото зло в себе си.
Луцифер има Древен Мистичен страх от Бога. Той знае, че Бог е забулено Всемогъщество. Самият Херувим много пъти е виждал Страшната Божия Сила, още от Древността. Защото му е било позволено, затова само на Него се покланя.
Там, където има страх, мястото трябва да се изпълни с Дао (с Бог), за да има Вечно развитие. Ето защо е необходим страх от Бога. А много от тези, които са постигнали безстрашие, са оглупели, защото са посегнали на Бога, на Съкровената област на живота, т.е. на Неговия престол. Страх от Бога означава придобиване на Мъдрост.
Луцифер…Змията е била необходима за Бога за Спасение, за Плана на Бога. Змията е трябвало да излекува човека, човешкият провал, човешкото зло. Защото човека не го осъзнава напълно. Целта на Сатана е да пресече това зло в човека. Ето защо сатанинското зло е Благословение в света. Атлантите наричали това падение “Благо проклятие”. Докато Древното зло е тежко проклятие и засега то е без изход. Древното зло (6666) е нямало страх от Бога. И тази липса на страх го е поразила. Учителя казва: “Когато това Древно Същество е влизало в определени същества (злото), то ги е превръщало в чудовища.”- Остатъци са крокодили, акули.
Когато влезеш в Божия Глас - тук всичко се променя. Тук се случва голяма Промяна, аз ги наричам - търсачите на Истината. Който чуе този глас, той има осъзнат страх от Бога. Каквото и да прави и насаме и навсякъде и в пещерата и в пустинята, той внимава, защото знае, че Божието Око е страхотно.
Да умееш да се страхуваш, това е изкуство. Това е велико умение и се изисква голямо и дълбоко разбиране. Става въпрос да умееш да се страхуваш от Бога. Това означава да постигнеш неговите качества.
Свойството страх е постоянно съблюдаване на единството с Бога. То няма нищо общо със страхуването и с оня страх, който носи тъмнина. Защото този страх произлиза от Любовта, от разбирането на великата отговорност пред Бога. И затова той е наречен “мъдрият страх”. Докато другите видове страх разболяват. Значи който разбере този страх, ще си донесе здраве, енергия и нещо повече, едно по-дълбоко разбиране, докато другите страхове са болни. Ще стане въпрос и за тях. Една много древна ватанска поговорка гласи: “Който не се страхува от Бога, той ще се страхува от себе си”. Това е закон, хем е поговорка, хем е закон. И този страх ще бъде началото на неговото отчаяние, става въпрос за този, който не се страхува от Бога, от съвършеното Лице на Любовта.
Има три вида страх: Първият страх, за който ви казах нещо, има истински корен. Вторият и третият страх нямат основа. Първият страх, или истинският, е страх пред величието и отговорността, пред Всемогъщото Начало, пред най-съкровените изисквания на Любовта. Ето защо хората, които са нарушили съкровените закони на Любовта, страдат все повече, отчайват се, самоубиват се. Всичко това е, защото са направили посегателство по някакъв начин, или външен, или вътрешен, на съкровената област на Любовта. И всеки, който посегне на тази област, той тръгва назад в развитието си.
Първият страх, както казах, това е истинският. Вторият страх, това е неразумният страх. Кой е той? Това е страхът от болести, от страдания, от неуспехи в живота, от това, че няма да си намериш място в колектива, в света и т.н., страх, че нямаш жилище. Всичко това е неоснователен страх. Изглежда логичен, но той няма основа, понеже е неразумен. Защото ако човек се основаваше на първия страх, ако спазваше закона на Любовта, той може да е беден, окъсан, без жилище, ще живее временно щастливо в някои кашони или в постройка развалена и после Бог ще се погрижи за него. Но този, който нарушава свещените закони на Любовта, може да живее във всички удобства, той постепенно ще ги изгуби и накрая например как ще си купи нервната система, ако да кажем, е милионер. Не случайно има милионери, които се самоубиват, които имат всички блага, басейни, големи къщи и вили, но се самоубиват. Не са разбрали от какво да се страхуват и как да се страхуват. Не владеят това умение и не познават какво иска Любовта. Страхът от всички неуспехи в света, по светска линия, е свързан с втория страх. Този страх, казва еврейската Кабала, той не е основа за познаването на Бога, той е отклонение.
Третият страх, той е също неразумен. Това е страхът от ада и наказанията в бъдещето. При този страх ти гледаш да изпълняваш заповедите на Бога, защото искаш Той да ти запази децата, искаш да запази къщата ти и с тази цел ти правиш някакъв бизнес с Бога, което е невъзможно. Искаш да Му служиш по някакъв начин, Той да запази здравето на децата ти, да мисли за децата ти, но това е неразумен страх. Тъй като щом подхождаш така, това означава, че нямаш първичната, чистата Любов към Бога. Тогава този страх ще се превърне в болест, постоянно безпокойство, какво ще стане с децата ни, макар че уж служиш на Бога, но това напрежение — няма да се отървеш от него през целия си живот.
Хората от трите вида страх могат да изпълняват заповедите на Бога, но с различни вътрешни скрити намерения. Това означава, че има хора, които постоянно се стараят и изпълняват заповедите на Бога, десетте заповеди, но не растат духовно. Много изпълняват, но не растат. Няма как да растат. Да постигнеш тайната на истинския страх, е въпрос на, във ватански език се казва “Алхот ацара”, вътрешното сияещо виждане. Само то може да постигне тайната на истинския страх. Можем да го наречем вътрешното виждане. Думата будност е близко до тази идея и ако тя се изтълкува правилно, ще бъде също подобна. Тези, които изпълняват заповедите на Бога заради егоистичните си желания, ще разберат следното, че егоистичното желание само си причинява смърт. Това е дадено и обяснено много добре в еврейската Кабала. Тези желания сами си причиняват смърт, защото, в Кабала се казва, забранено е на егоистичното желание да се дава светлина. Затова това желание е пусто и изоставено от светлината.
Всичко това означава, че човек трябва да се стреми само към този страх, който ще го направи мъдър. Това е същността на първата заповед на Тора, която автоматично води до втората заповед. Както виждате, те са тясно свързани, но все пак тази е първата заповед. А втората заповед на Тора е: Съвършена Любов към Твореца. Не просто любов, а съвършена Любов към Твореца.