Търси

Елеазар Хараш: Индианската мъдрост докосва Великата Тайна (ВИДЕО)

10.07.2019 г.
9235
6
Добавена от: Борислав Борисов
Подкрепям Портал 12! Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции! Виж повече
Здравейте, Елеазар Хараш, темата ни днес е за индианците и Индианската мъдрост. Кое породи тази развръзка с този народ, 95 млн. упражнен геноцид срещу тях, бяха избити?
 
Всички народи минават през изпитания. Хубавото е, че всички Учения, Бог действа по специален начин и никой не може да замести друг. Бог е навсякъде и трябва да уважим всяка религия и всяко Учение обаче трябва да ги видим правилно. Днес ще ти разкажа за Индианската Мъдрост. Това е много естествена, много дълбока, много...виж сега: “Моето сърце е закачено за Слънцето” - гледай...виж, хем поезия, хем… “Дълбоко навътре в нас е Центъра на всички неща” - значи, ако ти не влезеш дълбоко в себе си, там дълбоко навътре е по-дълбоко от Писанията. Ти като стигнеш Източникът, ти ставаш Писание, дори може да обогатяваш Писанията. Разбираш ли? Това важи и за Дзен. Когато проникнеш много дълбоко в себе си, неизбежно стигаш до края на света. Дълбоко навътре няма свят. Да.
 
 
Да тълкуваме ли, че подобно на богомилите, когато вече са стигнали една степен на развитие особено знаем, че при Индианците тази дълбока връзка с Природата и всичко, което ги окръжава, че Бог им праща последния, най-тежкия изпит и заради това те биват избити на физическо ниво?
 
Да. Те са стигнали дълбоко навътре към своя Център навътре, обаче ако слушаме какво казва древния Тот...Казва: “Дълбоко навътре няма думи, безсловесно. Още по-надълбоко откриваме Тайната на своя Дух. Но има и по-дълбоко място - казва - Там няма и Дух, там е Мистерия”. Виж той къде отива, нали. Колко...Уханията на цветята са поток казват индианците, от чисто злато. Този поток озарява. Духовете са по-истински от материята. Но какво ще каже един материалист, нали, досещаш се. Те са по-реални. Невидимият свят е по-реален, нали, обаче човек казва не го виждам. И въздухът виждаш и сърцето си, но знаеш, че ги има. Много е … “Много важно в живота е да разбереш, - казват индианците - неуловимото, което е наоколо. Когато дойде разбирането, идват свещените думи. Свещената дума е пропита с мисъл, с усещане за неуловимото. Истинската сила се дължи на благословение, Велика Прибавена Сила. Шаманската сила не е школа, не е Учение, това е скрит начин на живот. - После ще ти разкажа за шаманите. - Само с чиста и духовна сила се виждат нещата” - Значи, не умствени хора, не астрални хора, дълбоко пречистени. Тука говорим от шамани нагоре.
 
А те.., когато избиват над 95 млн. индианци, нашествениците, и от малкото останали около 200 хил. коренно население, започват да ги учат с различните методи на западното знание, така да се каже, образование. Но в един момент става ясно, че колкото и да ги учат, през каквито и западни, да не кажа и западнали, техники да минават, в крайна сметка това знание за тях остава нещо странично и те никога не се поддават на него..?
 
 
Точно така, да. Значи, ти не може да убиеш някого, защото той е дух, нали. Тялото си е тяло. Няма как да убиеш Нищото, но може да си направиш карма, като идея за посегателство, нали. Те сега стават не само при индианците. Знаеш тези катастрофи по новините, всичките тези убийства. Аз като ги гледам много се вдъхновявам, Боре. Още повече да вървя по Пътя към Бога.Това ми показва, Още повече... Всичко това, защото то е аномалия, то е нещо изгубено и това те усилва и винаги като гледам такива неща се вдъхновявам, без изключение. Но не само това.
 
Но хората пак ще кажат за това противоречие, защото нали, всеки, който е запознат с базовите неща в съвременната История, знае че всички жертви от холокоста на Хитлер, от изобщо всички големи войни и геноциди са съществено по-малки като обем убити хора, сравнение с геноцида срещу индианците...
 
Значи, трябва да забравим мнението на хората, защото важно е мнението на Бога. Значи, никога не е било важно обществено мнение, мнозинство, малцинство, а какво казва Бог. Пък мярката са Учителите нали мъдреците и т.н. Виж сега… “Който обвинява нещата, губи силата на своето завръщане.” - виж как си говорят индианците - естествено, леко. - Какво казват индианците за белия човек - “ В Създателя белия човек има остро зрение, но той вижда ползата от нещата” - и точно затова изгубва Истината. Ако той виждаше Истината щеше да има и ползата, обаче тя върви отзад и затова те не виждат Духа. - “ Белият човек се е отклонил от разбирането, той го избягва от хиляди години” - казват индианците.

“За да бъдеш човек на Мира, трябва да си осветен от Свещеното” - Ти може да си говориш за документи и за мир, но ти трябва да си осветен и да го имаш в себе си.
“Когато съзнанието се издигне високо в Свещеното, тогава у него проникват Божествените Сили.”
“Ще спазвам думата си, докато камъните се стопят” - казва един индианец
“Когато чуя думите, аз виждам Тишината на човека.” - това е един неизвестен индианец, Белият Вятър. Той вижда Тишината, той това наблюдава. И думите показват каква Дълбока Тишина има човека, нали. А пък Тя, Тишината напоява думите.Така, между другото.
“В нашата почит ние се пресътворяваме.”
“Когато сърцето е чисто, то вижда Тайната.” - То въобще всички науки, Учения, главната посока е Очистването но Сърцето. Всичко друго е ...Някой цитира Писания. Няма Писания тук свещени...Имаш ли Чисто Сърце? - Когато говорим за Дзен ще видиш.
“Ние всички се учим от Един и Същи Бог.” - гледай колко естествено, няма два бога.
“Ако постоянно мислиш за Свещеното, ти няма да си човек, а Светлина.”
“Ако нямаш Свещеното, ти си лишен от Път.”
“Който има свещена почит към нещата, почита Духът си.”
“Човекът е човек, само когато е Свещен Човек.”
“Няма никаква тайна, има само Едно Свещено Отношение към нещата.”
“Сърцето е Светилище, в чийто Център обитава Уакан Танка” - те го наричат Великата Тайна.”

Виж какво казва един индианец: “Искам да знам какво те държи отвътре, когато всичко останало те напусне?” - Е, там е вече истинският човек. Цитирал си хиляди години, изведнъж може да увиснеш. За какво си говорил? Нали…

Преди да продължите с тези синтезирани индиански мъдрости, преди нашествието на завоевателите в Америка, нали се смята, че културата, религиите упражняват своето влияние в Европа и в други части на света? Америка се е считала за откъсната. Да, обаче, за да имат индианците тези дълбоки проникновения за невидимият свят, тази душевна връзка, която си личи от всяко от тези изречения, това означава в крайна сметка, че Духът е работил навсякъде? Дори и в най-отдалечените точки. Дори и бих го казал малко крайно, дори и в дивите племена?
 
Точно така. Няма място където Духът да не може да прониква и където има условия за обучение, за поучение, вече няма значение дали е пещера, дали е пустиня, дали е племена, дали е ...просто само трябва да има условия, нали. Обаче ако човекът е умствен, тук вече всичко…
 
 
На практика, при тях е нямало религии преди да…?
 
Те имат шамани, а пък шамана не е религия, това е самият правилен живот и Бог в него. Няма нужда от религия, той е над, тай е пра, а ти щом си станал правилен човек, вече Свещените Писания, дали ще ги ползваш или не, ти си в БОГА. Ако не си правилният човек, как ще те спасят цитатите. Виж сега, какво казва още, пак ще ти повторя: “Искам да знам какво те държи отвътре, когато всичко останало те напусне? Искам да знам дали може да бъдеш сам, в моментите на празнота и наистина да се наслаждаваш да си сам със себе си? Чудно е сърцето. То решава твоите проблеми преди още да са възникнали” - голяма тайна има в сърцето.
“Любовта е Първото чувство на Древността, най-древното чувство. Любовта е по-древна от човечеството и от религиите.” - Какво може да кажат човечеството на Любовта, или религията?

Тот казва: “Какво може да каже словото на Безмълвието? В началото беше Безмълвието” - какво може да каже словото, каква дума, нещо не може да каже, но както и да е... сега правим компромиси.

“Само Любовта може да проникне в тайната на Древността, защото Любовта е самата Тайна.” - виж къде е ударението. После ще видиш свещения човек...Шаман означава свещен човек.
“Шаманът е същество, което е надживяло бъдещето.” - Защо? Тук въобще не се занимават с бъдеще. - Защото той живее във Великата Тайна - Древността. Той живее в Бога! Какво бъдеще там. Там не може да си помислиш.

“Древността е Любов, а не история. В тайната на живота, казват индианците, има три извора: “Първо - водата - външната извираща Любов; Второ - любовта - вътрешната извираща същност; Трето - Бог - Тайната извираща от Себе Си.

“Шаманът не се учи от учебници и от книги, а от вятъра, дъжда - какви тайни има във вятъра - планините, ручея, реките. От там той взема своята диплома.” - Ето го Писанието,Естеството! Забележи каква Красота говорим!

“Неправилно разбраното знание неизбежно става враг на човека.” - Ако чуеш хора да се заканват, ти знаеш и на мен се заканват и сега продължават...Той не е устроен, ако той беше устроен, донякъде устроен... ако той наистина обичаше Бога, той щеше да усети, че заканата, тя е срещу него. Всъщност той се заканва на Бога, защото всичко е Бог. Обаче когато нямаш такова широко съзнание, нали за обикновените хора, Бог е само където е ползата или където е удобно или където Бог им помага. Там където Бог не помага, те смятат че няма Бог. Само че Бог е и там. Скоро ще издадем Сай Баба и той казва такива...Бог е в добрите действия и в лошите, навсякъде, обаче ти...така

“Когато имаш лош навик и той често се повтаря, това означава, че имаш същество-придружител, което същество участва в този лош навик. Това същество често е упорито в тебе и често се завръща в тебе, за своите цели.” - Сега ще ти допълня. Ако човек работи върху този навик и почне да го променя, той променя частично това същество, променя себе си и съдбата си. Защото характерът е съдбата. Не знанията, не книгите, не звездите, твоят характер. И ако може да промениш, ти променяш всъщност нещо в същността. Обаче, кои хора се променят? Които много обичат Бога, които много се молят и които действат, нали, изчистено. Такъв човек, той живее в Истината. Ти ако живееш в Истината, в Пустотата, както са Дзен Учителите...Може ли в твоето Чисто Сърце, в твоето Смирено Сърце да има гняв? Може ли да се породи злоба? Ето къде е образованието, Боре, което е изпуснато. Някои смятат да го покрият с дипломи. Няма тука дипломи. Друго нещо е дипломата. - “За да се справиш с този навик, трябва да се справиш и с това същество и със себе си.” - Трудна задача, обаче много красива.
 
Да, както много пъти сте казвали, тези същества идват, така да се каже, да ни вкарат в правият път..?
 
Да, идват. То идва, за да надраснеш. То е помагач, ама ти мислиш, че е враг.
“Всяко лекуване на човека е лекуване на погрешното в него. а това е отношението му към нещата. Лечението трябва да промени съзнанието. Ако не постигнеш чист живот ще бъдеш измамен от силите на злото.” - Значи може да цитираш цял живот Библията и тя да те погребе по всички правила, защото накрая Бог ще дойде и ще каже “ Имаш ли Чисто Сърце?” и ти ще зяпнеш, защото си мислил че с цитати ще излъжеш хората или Бога. А как ще излъжеш Бога? И от къде ще Го излъжеш, когато Той те вижда отвсякъде? Както и да е.

“Ако искаш от хората, повече от това, което могат да ти дадат, ще получиш енергия от силите на злото и тази енергия ще разрушава всичко, към което се стремиш.
“О, бели хора, ние не искаме цивилизацията. Ние индианците нямаме нужда от вашата цивилизация. Черните хълмове са нашата църква. Нямаме и най-малка нужда от вашата Библия. Нашата Библия е вятъра, водата, дърветата, Любовта, звездите, Цялата Природа. Цялата Природа за нас е отворена Библия - ние Я изучаваме от хиляди години. И ние я изучаваме даже от милиони години. Ние не искаме църквите на белият човек, защото те ще ни учат да се караме, заради Създателя.” - спорове. В индианеца, в чистият човек, той е безспорен. ти не може да хванеш чист човек да спори. ...Да, кажи, Боре?
 
Те около 10-11-и век, покрай гоненията на богомилите, точно тогава е била тази вълна в църковните...нали.., да спорят, като философи. Но аз друго искам да попитам…
 
Представи си чистият извор спорещ или Христос - спори. Как? Учителят? Аз мога по-дълбоко да отида ако искаш? Ще ти кажа нещо от Майстер Екхарт. Апостол Павел казва “Всичко, което го имам е благодат от Бога.” А Майстер Екхарт казва “Старците, никога никога не могат да кажат такова нещо. Това е провал. Защото те са надраснали божественото и са влезли в Абсолюта. Благодатта там, защото Бог е дал на Павел, може и да му отнеме. Там няма отнемане, там е вечна и безкрайна Благодат. Разбираш ли разликата? Нека Павел да си говори. Той е прав за себе си, но когато говорим за високи нива, защото хората не са отворени там и не могат да разберат и те остават на ниво Павел, което разбираш.
 
...можем да кажем на ниво Земя?..
 
Аз много неща спестих преди за Майстер Екхарт, защото той е...такива нови хоризонти дава към Безкрая, обаче неподготвените хора…
 
Хубаво е да ги има все пак тези ключове, които той е оставил...
 
Да.
 
Когато говорим за времето на Атлантида, за по-старите епохи и цивилизации, кое е това, което е породило това разпределение, кои души да отидат към Европа и Азия и кои души да бъдат отделени и да отидат в Америка, т.е. в индианците..?
 
Значи, Боре, така нареченият Уакан Танка - Великата Танка - Великата Тайна. Значи Бог решава кой човек, в какъв народ да бъде, в какво тяло да бъде, защото Той знае кое е най-доброто за неговото развитие. А вече дали човекът ще го използва като шанс за развитие, това вече е свобода. Но Бог е Който разпределя хората и затова ти ако кажеш “Аз съм българин” - патриот, нали, смешно е. Ти, значи не обичаш и другите народи, а Бог е и там. Ако аз кажа “ Само моето Учение е правилно”- аз вече не познавам Бога и се отдалечавам, защото Той е и там. Той е във всички учения. Той не е ограничен от Корана, Библията. Има индианска Библия, само че тя е скрита, скрито е тълкуването “Попол Вух “. 
 
А, ако сложим един знаменател на големите изпитания и страдалчеството, така да се каже, дали може да прозрем една нишка, която би свързала души, които сега са родени в България, с души от индианците?
 
Да, има връзка, но това което мога да ти кажа е, че страданията на дълбоко ниво са голяма сила, както и Голгота, обаче това, което ги превъзхожда е Любовта. И всъщност Любовта прави скока.
 
Аз правя тази връзка точно но това основание, което казвате за Любовта, т.к. аз лично усещам някаква вътрешна връзка с това, през което са преминали и богомилите, заради това го казвам или не е така?
 
Защото има много хора, които са страдали и са оглупяли от страданията, понеже те не са търсили Истината. а тука има идея за Бога, обаче Чиста. Значи ако сега поставиш религиозните в света в църквите, ако ги поставиш на Голгота...няма да ги постави Бог, защото те ще умрат двойна смърт. Те ще умрат и като души и после ще има да догонват хиляди и милиони години. Но Бог знае кой да постави, защото Той ги създава тези души. В Исляма казват “Трябва да се моли много искрено на Бога, но добавят - Мохамед - Искреността също е от Бога”. - И виж колко нещата са дълбоко свързани с Бога. Ти казваш “Да, ще се старая да съм искрен” - Ти се старай, обаче Дълбоката искреност не е твоя! Нали…
 
Но от всички тези души, които до известна степен са се пожертвали - и индианци и богомили и други страдалци, така да го кажем, ако преминат през тази висока летва, чрез Любовта, проявят Я пълноценно, излизат ли от кръга на преражданията?
 
Почти всички излизат, обаче някой път, понеже имат голям опит, Бог иска да ги изпрати на Земята, за да помагат, защото те са надраснали и те са...ум няма там, сътвореност няма и той слиза като Мъдрец, Учител, Посветен, придобива ново Посвещение и той вече може да говори. Защото едно е да ти говори религиозен човек или умствен, друго е да ти говори осъзнат човек. Разликата е огромна. Той ги живее нещата, не ги цитира.

Което означава, че не е правилно и не трябва да изпитваме съжаление за тези жертви, за тази привидна жестокост, така да се каже?
 
Не, те са посяли Бога в света. Те са единствените истински хора, които са посяли Бога в света. И то няма, и то не става въпрос за съжаление, а за Велика Любов.
 
Но това не отменя пък кармата на тези, които са посегнали..?
 
Да...да. Виж, сега казват индианците: 
  • “Ако всеки се молеше по често и по-искрено щяхме да живеем в един доста по-различен свят. 
  • “Ако искаш да разбереш човека, трябва да откриеш неговата безкрайност.” - нали. Ти ако го виждаш като ограничен човека, значи не го виждаш.
  • “Ние живеем, за да открием своята безкрайност. Тайната знае всичко, защото тя е по-дълбока от историята, тя е преди историята.”- Бог е Тайната.
Според маите, “Истинският човек е роден от песента на Любовта.” - виж как, нали..?

“Любовта е богинята на рождението.” - гледай как...Ще ти кажа нещо за маите. Техният език е йероглифен, дълбока вода означава. Древните маи въвеждат нулата като понятие в числата и виж какво казват. Според тях нулата е бащата на числата. Тя е безкраят, който е създал единицата и е пуснал числата да пътуват и да се развиват. Но тук ще ти кажа, че мъдростта на маите не е в календара въобще. Нали, хората са се объркали. Тяхната мъдрост в йероглифите, аз много съм се занимавал с тях, но главно с египетските, но те са върховна тайна. Много може да се говори за тези египетските. Много съм се взирал в тях. Много, трудно е да ти обясня, но малко неща ще ти кажа. не е сегашна тема.

Йероглифите са създадени от боговете, не от светци - върховни живи същества. Второ, когато много дълбоко влязох в йероглифите видях, че те ме гледат и ме наблюдават - тези живи същества. и аз разбрах, че трябва да им искам позволение да ми тълкуват. Те решават какво да ти изтълкуват и кое скриват, нали. Ако пешат те могат да ти разкрият дълбока древност, която е над историята, даже и маите там...Там е вече по-слабо, но и техният език е много красив. Аз може да съм ти казвал за тази дума тяхна, „шучитъл“ - цвете. Означава пожертвало се сърце. Виж каква красива идея. Обаче това означава, че ако скъсаш цвете, според тях, ти се отделяш от развитието. И Учителят казва нещо подобно.

Сега ще ти разкажа, Боре, за шамана. Да видиш какво същество е.
“Шаманът не е религия” - т.е. не е ограничен - Това е подход. Шаманът е свещено отношение към тайната на живота. Тук даже не говорим за духовно, по-висока степен. Това е чист метод. Думата шаман, означава древен човек - свещен човек.

„Когато се посветиш на Свещеното, случва се правилното.“- Значи тук не е когато се посветиш на църква, когато се посветиш на Свещеното - конкретно. Шаманът е преминал през голямо страдание, защото това го изисква свещеното. след това преобразяване, той вече никога не може да бъде обсебен от зли духове. Защо? Защото той заживява в Свещеното и той вече получава правото да говори с народа на духовете и получава право да изцелява. Той вече не може да бъде обсебен, той става независим, става свещен човек и вече има право, т.е свещена диплома. Разбираш ли? Така и вече говори с народа на духовете и предците, боговете и т.н.  - Няма тук въображение, нали…

Той става извор на Свещеното, той вече умее да го събира в себе си, Те са с него. Той умее да го събира в себе си и да го дарява. Изцеляваща сила. Той става майстор в царството на духовете, защото минава през голямото си страдание, за да пречисти злото в себе си, да го отстрани и да се преобрази. Ето защо той става свещен човек. Свободен от болестта на злото. Забележи какво казват. Вече няма зло в него и означава, няма болест и вече може да лекува.

Шаманът е свещен, защото първо е излекувал напълно злото в себе си и затова има право вече да лекува другите. Иначе той няма право. Системата на шамана не е мисловна система, тя е чисто духовна, работи в друго измерение. Той може да лекува, защото е разрушил своят стар - злото - дървото за Познанието. Той вече се е преобразил. Шаманът има право да влиза в другият свят, а в този той само привидно живее. Шаманът чрез Свещеното живее мистично в света на духовете. Той общува отделно с определен таен Учител, т.е. друг Шаман от високо ниво. Те стават като баща и син. и той се учи от него, точно както  син и баща. Чрез самоотричането и голямото изпитание, вътре в Шамана се създава Свещен Олтар. Понеже той не ходи в Олтар, той става Свещен Олтар.
 
Но и самият той е олтар за всички около него..?

 
Разбира се. Тези предци, които влизат, те влизат в неговото сърце, в неговия Олтар. Той не се нуждае от църква, джамия. Той може на всяко място да призове Бога, защото Бог е навсякъде. Смешно е да кажеш Бог е в църквата, в джамията само. Бог не е ограничен. Бог е в пустинята, под водата, на дъното на морето и т.н. Значи думата Свещен Олтар при индианците означава Мистериозно място и особено време - то е безвремие - Особено време, в което може директно да се общува със света на духовете и специално с боговете. Не някакъв промъкнал се дух - тъмен. Той не може да влезе в Олтар, такъв дух. Той в свещеното какво ще прави. както и да е. Общува специално, т.е. със самия дух, а някои път има някои случаи, когато общуване с боговете, със Самия Бог. Самият Бог слиза, защото той е негов син и Той го обича и му разкрива още по-дълбоки тайни от боговете.
 
А когато, така си представяме картината на шамана, индианците около него, дори аз си представям едни огньове, звездите и т.н., една мистична и донякъде преливаща се с вибрациите на Природата обстановка, обаче пак имаме една централна фигура - т.е. шамана и ученици около него. В крайна сметка, така както е и в наши дни при Учителите. Обаче, ако допуснем, че не само шаманът е победил злото, дори и най-малкото зло, някакво групово побеждаване на злото и от учениците, т.е от една голяма група хора, това ли е изчезването на маите?
 
Точно така. Там където има групово...Примерно даже при суфите - заедно се молят. Там е наситено със светлинно нашествие. Разбираш ли? И там въобще света го няма. Даже в момента са пренесени. Не, че ще се пренасят, те са в Отвъдното.
 
Защото чисто физически, нали няма следи от ..?
 
Да, да има и такъв вариант. Значи, има шамани, които искат да изчезнат в Бота. Изчезват. Има други, които искат да изчезнат, ама да слязат. а има други, които външно го гледаш, но той пак е изчезнал, обаче за човека е скрит, защото има физическо тяло и ти го виждаш като човек. И Христос го мислиш, че е човек ама не е човек. И Учителя...Те са мислели някои, какво толкова, нали, той е като нас - храни се, само че се оказало, че е съвсем друго.

“Шаманът трябва да мине през Посвещение, през Пресътворение, за да се възродят Свещените Сили.” - т.е. “старият” човек трябва да умре, а щом е умрял му се дава висш Дух помощник, това означава водител, обучител, Истински...Казват - този особен случай, аз пак ще го разкажа, Боре, в индианската история : Една индианка се отдала изцяло на Свещеното, но един човек с нечисти мисли, се насочил към нея - искал да я изцапа, да я оскверни, тогава тя му изпратила цялата своя вътрешна сила и тогава той паднал в силна мъгла. Когато мъглата се вдигнала, той бил само кости - Висшата Сила го обезличила.Т.е когато посягаш, ще обясня. Когато посягаш на лош човек пак ще бъдеш наказан, но когато посягаш на свещен човек, там е безпощадно. Там последствията са...думата,тежка е, тежка е. Както и да е.

“Свещеното е Есенцията на съществуванието, но трябва да си Го търсил цялостно. И много продължително. Много дълго.”

При шаманите няма предаване по наследство, защото има правило “Всеки шаман трябва да извоюва сам своя собствен авторитет. Тук няма баща и син. Тук има достойнство. Няма…
Шаманът е свещен, защото е минал през голямото изпитание на духовете - те го разкъсват на парчета - и ако той оживее, ако събере себе си, става Шаман.

Тук се сещам какво казва Сай Баба: “Главните въпроси на живота се разрешават със съсредоточеност.” - там където не се разрешават е разсеяността. Значи, ако искаш да разрешаваш, събери себе си. - Ей скоро имаме така, хора в нужда, нали не го казвам да се хваля, но за няколко минути 4000 формули - на страшна скорост, на високо ниво, но защото имат души. Аз го казвам от друга гледна точка, заслужават. И в такива неща се вкарва и специална енергия, тайни дълбоки Божии Сили, нали, защото човек заслужава. Какво вече ще стане, пак е Бог. Обаче, знае се, че ще бъде най-доброто, тук няма коментар. Тук не става въпрос за вяра, става въпрос за тотално доверие.Няма, думата вяра и безверие. Както и да е. 

Значи, когато Шаманът мине през изпитание и стане Свещен човек, той оживява, боре, но с ново качество. 

“Шаманският дар, никога не е подарък от съдбата, той е преминаване през много тежко бреме, което е овладяно, а да бъдеш син на Шаман, както ти казах, никога не едостатъчно. Защото ти трябва да бъдеш одобрен, приет от предците, от боговете и накрая и накрая Бог да каже - “ ДА!” нали…

Шаманът трябва да овладава Глас, казват Шаманите. Виж какво казват сега: “Гласът е жрец - това го казва и Мелхиседек. Гласът е Жрец във вътрешната невидима област. Значи, ако ти можеш да задвижиш Гласа, Тайната на Гласа, ти задвижваш Самият Бог и боговете в това число, но преди всичко Бог.

Светът може да стане по-истински само когато шамани и жреци ръководят образованието. Обаче това трябва да го реши Уакан Танка - Великата Тайна. А то трябва да има такива хиляди ученици, които искат да се учат, наистина искрено. Затова в момента образованието е...Знаеш, нали? Така, много души на бъдещите Шамани-духове, се превръщат в птици, казва шаманската история. Най-често в кукувици. Ще ти кажа нещо.
 
Кукумявка или кукувица?
 
Кукувица. Защо? Тя обича уединението в тайното си съзнание и в своето уединение, кукувицата не обича деца, тя обича да трупа сила за бъдещо служене на Бога. Тя не е разбрана птица. Аз тука малко ти казвам. Ще ти обясня. Птиците са същества, които са превърнали своите сили в крила. Крилата са духовни сили, това не е просто някакви крила. Туй че ангелите...Ангелите нямат крила. Те имат духовна сила, с която прекосяват, т.е. това означава сила на проникването. Защото ти може да имаш крила...тя и кокошката има, нали, сега се сещам, обаче.
 
Защо ги рисуват с крила?
 
Рисуват ги да покажат, че това е духовната сила в тях - че могат да проникнат. Крилата са духовни сили и тази духовност е опората. Това са летящи духовни сили, проникващи. Кукувицата е леко, тихо и неуловимо същество. Тя има много тънко виждане за нещата. Според шаманите, онова което ни заобикаля, камъни, вода, гори, птици, въздух, растение, това не е окръжаваща среда, това е нашето семейство. Това са нашите роднини, в това число и кукувиците. 

Учителят казва: “Крилата са символ на най-високата интелигентност.” Индианската мъдрост казва: “За да работи едно нещо за тебе, то трябва да се направи по свещен начин.” - ето отново какво правило. Нали пишеш май за правилата. Ето ти ако искаш да работи за тебе. Направи го по свещен начин и не мисли. Това е отвъд законите на света. Какво казва света…

“Когато разбереш Духът, земното време изчезва. Когато Духът се отзове, получаваме всички шансове на света.” - Някой път искаме да помогнем, белегът е ако имаш страшна енергия и се молиш за приятел, близък човек. Ако енергията е много силна, допълнителна, необикновена енергия, това е знак, че Бог е с тебе, боговете са с тебе, Учителят е с тебе и те искат да направят най-доброто. Когато се молиш вяло, донякъде, нещо не достига не участват тези сили. Там има друга карма. Пак ще стане нещо хубаво, но там молитвите са по-слаби. Ще стане нещо благословено, но в друг смисъл, но все е хубаво.
 
Малко ще се отклоним, но ако човек се моли искрено, вътрешно, влага цялото си сърце за близки хора, които обаче доста са излезли от Пътя и Бог им е предвидил друг тип събуждане, така да се каже, но въпреки това тези молитви не са напразни, нали? Никога молитвата не е напразна?
 
Няма напразна молитва, защото тя изработва навици, състояния за следващи прераждания, но понеже отвреме навреме ме питаш за някоя формула, сега се сещам така и ще ти я кажа.
“О, Господи, Боже мой, научи ме да различавам Твоята Воля от моята воля.” - но аз тук исках да ти кажа, че когато се молиш с необикновена енергия, имал съм такива случаи - за кратко време над 11 хил. формули, ама със страшна сила - аз знам, че нямам такава сила, аз съм слаб и то съм толкова слаб, че не е за коментиране, обаче когато е заедно с него, става нещо, което...а, не мога да ти го обясня, то е някакъв ритъм, някакъв древен ритъм и той, става едно сливане и тогава вече те се задвижват и стихиите - 5 - тата стихия - етера, става нещо, както и да е. Това е друга тема.

“Чистите духове говорят много дълбоко - понеже много хора говорят с духовете. Имаше един брат преди години, цял куп тефтери му говорили духовете. Викам кажи две изречения смислени. Каза чети...Нищо не можа да каже смислено. Четеш, няма...Те духовете си говорят, обаче кои духове. Ако ти не може да кажеш едно...Една рускиня също чела цяла библиотека. Кажи едно изречение, което да е мъдрост, а не информация и знание...Увисна. Значи много хора така си говорят с духове искам да ти кажа, обаче ако ти не може да кажеш едно изречение, да не говорим, че едно изречение - то е нищо. Както и да е.

Когато Духът дойде - истинският, чистият - той носи здраве и помощ. Това е докосване - духовно докосване. Учителят казва “Ако Бог те докосне с една стомилионна част - една капчица от Своята Любов - от Еликсира на живота, това е много. Това е достатъчно. Не само, че ще оздравееш, Той те изкачва във високи, нали...Въпросът е да заслужиш, да станеш достоен за това доверие Той да те докосне. Всичко друго е…

“Когато човек твори злото, той създава дявола. Свещените Пътища са Изначалната Наука. Тук не говорим за писания - Свещените Пътища - вървиш ли по Свещен Път?
“Обичам тези хора - казва един индианец, които са почтени без да имат закони. Обичам тези хора, които почитат бога без Библия. Обичам тези хора, които спазват Божествените Закони, без някога да са ги чели или чували”. - Много просто, ти ако имаш сърце, нали, няма...ти ги носиш, ти не ги цитираш. Какви 10 заповеди? Тук има древна Свещена Заповед над всички неща, тоест Бог в сърцето! - край, разбираш.

“Свободата е силата да действаш свободно, свещено и без принуда.”
“Никой не може да живее добре ако не е в Единство със Свещената Сила.”
Някой вика “устроен съм, не ми пука, мога да си платя тока и водата” - сега се сещам какви трагедии, нали. Спечелил и той мисли, че това е смисъла.
 
На мен наскоро, друг човек, уреден, така да го кажем ми каза  “Абе, един път се живее бе, какво го мислиш.”...
 
Да… 
“Има разлика между енергия и сила - аз съм я казвал преди - Енергията е навсякъде, Силата - не е. Тя трябва да се призове.” - Шаманът може да я призове. Чистият човек, обаче във важен момент. Дето ти казах за различаването. Заедно с Бога, защото не можеш така лесно, нали.
“Свещената Сила е наистина специален вид Познание, казват шаманите.” - Не е просто...специален вид Познание - Приличаща на Ключ, който отваря Вратата - или те казват, шаманите, като бутон - натискаш бутона и задвижваш енергията.” - А тука знаеш какво се натиска. Натискаш мишката, компютъра и т.н.

“Само Свещената Сила може да задвижва Бога. Силата може да задвижва Бога, само когато са спазени древните изисквания.”

“Ако вярваш, че нещо е живо, то е живо.” - няма значение в кой свят е. Другите хора може да не ти вярват. Ако ти вярваш, че е живо...А Учителят казва “Всичко, което си помислиш, съществува някъде.” Дали си го въобразяваш, дали го мислиш, то е в друго измерение то е някъде, то го има. Защото някой казват “Той си въобразява.” - някъде го има това нещо.

“Какво общо може да имат убежденията - казват шаманите - на ученият човек, щом става въпрос за Уакан Танка - Великата Тайна?” - какво важи мнението на някакъв богослов, който е огромна, необятна трагедия? И той се изказва за Бога. Защото за Бог, изказването се намира в дълбините на безмълвието, в Почитанието, в Изумлението, в Свещеното, в Дълбинния Божествен Живот и там не може да кажеш, там Живееш. Дишаш друг въздух.
 
Между другото, това което аз си мислех, има ли изобщо в нашата по-съвременна история, учени, които да са съчетали по правилният начин изследванията си - науката с молитвения дух? Вътрешно да ги съчетаят, за да видим в такъв вариант какви са резултатите?
 
Значи, Боре, ако имаше такъв учен, той нямаше да е учен. Той щеше да е истински посветен, истински дълбок - истински шаман и жрец. Има полу.
 
Можем ли да кажем, че донякъде Айнщайн все пак е имал частично вкарване на молитвен дух, след като и самият той казва “Целият свят се възхищава на мен, а аз на Учителя Дънов от България” ..?
 
Значи, Айнщайн е дете, което... той и от науката е далеч, но понеже има нещо донякъде частично, донякъде искрено, той се посява за поредните прераждания и ще върви към мъдростта. Подобно нещо има при Нютон. опитал се е да тълкува Библията. Сега не може, понеже то е Дълбока вода. Аз ти не ти говоря за тази Библия, за друга Библия.
 
Примерно при Леонардо Давинчи, там? Просто, опитвам се от тези хиляди учени, поне да намерим някакъв пример, когато се съчетае с молитвения дух, с чисто сърце..?
 
Ще ти кажа защо не, Боре. Това е твърдо Не. Защо? Защото те са се занимавали с много неща и не са били жестоко преданни и целеустремени в Бога и те не могат да получат, както е при Тот. Обаче, той, не можем да го наречем учен. Той първо е древен Учител- мъдрец, божество, после е учен, а това е вече последствие и той вече е Свещена Наука, а не наука. Подходът му е Свещен. Дълбините му са страшни. Той казва, че Бог не е Дух, Бог е Мистерия. Той е по необходимост Дух, но Той е...и Майстер Екхарт се вдъхновява от него. Както и да е.
 
Аз сега примерно, ако издърпам по-насам във времето. Да кажем донякъде Метерлинк, като изучава растенията е пчелите, понеже при него има нали смирението и това чувство към Бога, може би заради това пред него се разкриват някакви неща? Но, примерно Щайнер, който създава нов тип наука - антропософската наука и него ли км учените го причисляваме в крайна сметка? Все пак за първи път в историята, говори за свръхсетивни светове и за неща, които са от невидимия свят.
 
Той говори, ама връзката с дълбок Учител, с боговете, съвсем друг нещо. Защото, представи си един Ал Халладж, един Баязид Бистами, там страшно ниво, обаче те не са учени. Значи всеки, който малко или много, той се занимава със социология - това е такова губене на време, нали...Знаеш ли какво казват суфите, между другото? “Истинският живот започва след 80г.”
 
Истинският живот?

 
Да, да. До тогава си подготовка. Ти може и да не живееш до това, но искам да ти кажа, тогава узряваш. Ама ти ако дълго време си бил предан, за да може да дойде тази зрялост и когато станеш осъзнат, започваш да живееш. Те имат и други...както и да е.
“Храната има по-важно значение от това, просто да минава през тебе. В храната има духове, които бдят. Сега мога да ти кажа за една от най-чистите храни, искаш ли? Ааа?
 
Да.
 
“Перга”.Чувал ли си за “Перга”? - страшна работа. Защото хората мислят, че няма чиста храна. Значи това е небесен хляб, свещен хляб.Пчелите се хранят с него. Той е скрит в килийките и те там го наслагват, обаче някои хора го вадят. Когато ядеш тази храна - тя се яде по малко, има я. Ядеш тънки, ефирни, лъчисти енергии. Тя е зрънца, като кафе прилича. Някой път ще говорим за здравето.
 
Като пчелен прашец ли е? Къде е?
 
По-дълбока е? Някои казват, че прашецът е по-дълбок и тук в Пергата има много прашец и цветя концентрат, обаче в нея има нещо в нея тайно, което я прави много дълбинна. Това я прави повече от храна. При нея отпадат и добавки, там и чистата вода избледнява, но...Някой път ще говорим за храната и за здравето. Сега да не се отклонявам. Но това е тайна храна и тя е скрита, защото може да ядеш, но ако нямаш, ако не вибрираш на тази честота на вълната за служене, тя няма да ти даде много. Защото тя е направена от служители.

“След като веднъж си изпитал нещо истинско - казват индианците - никога вече няма да се задоволиш с нещо друго.”

“Не е необходимо шаманът да е светец. Защо? - това е голяма грешка ако шамана стане светец. Те го знаят. Посветените не правят такава грешка. - Защото шаманът трябва да изпита всички успехи и падения - той съзнателно минава през тях, всички радости и отчаяния, минава през всички изкушения и ги надраства, за да стане истински опит.”- Не да бяга, да подтиска, да си играе на светец и накрая да бъде, да стане в един момент жесток човек, както някои стават, нали.
 
Към себе си?
 
Към себе си и към другите. Може да стане и убиец, защото той подтискал силата и може да полудее от нея. Силата е голямо нещо. Тя трябва да те направи свещен човек. Свещеното или посветените, както истинският мъдрец - над святост и грях. Това е ограничение. Аз съм ти казвал за Буда, нали.

“Трябва да изпита всички удоволствия,падения, всички радости и отчаяния, магията, реалността трябва да опита, смелостта и страха, което го изживява неговия народ, за да знае после с този богат божествен опит и мъдър как да влезе в хората и да знае точния метод - как да помогне. Защото ако той не е минал през тоз опит, през тези животни, качества на животните, дълбинната почит към животните, към скритите качества, които са качества на Бога. Защото ти знаеш Орела как вижда. Овчарката на 15 км подушва своята партньорка, а човека на 3 м някой път не може да помирише едно цвете. 

За индианците “Аймара” - ще ти кажа нещо също. Това е много странно племе. За тях време няма. Времето за тях е странно. При тях животът не е време, за тях животът е събития. Виж как тълкуват - явления, а не време.За тези индианци разбирането е усещане за неуловимото. И казват те “Лечителите не са като аспирина, те са Духове”. Виж каква красота! Едно е да те докосне чист Дух, друго е аспирина.
“Правилните действия - казват шаманите и индианците - сами ще те изградят. Ако ти влезеш в тях в тебе вече работи висшия свят.”
“Голяма награда в живота е да откриеш правилните отговори на живота” - виж колко е красиво, Боре.
 
И като дадохте този пример за шаманите, които трябва да преминат през всичко - да концентрират в себе си всичко, си представих , че може би това е умението на истинските учители, мярката че Духът работи през даден Учител, когато той може да поеме безгранично всички трептения на своите ученици. На всякакво ниво - ниско, високо, средно. Така ли е? Духът така ли работи? Самите Шамани, Учителите, един род бездна ли са за всичко...безгранични ли са те, резервоар ли са на всички изживявания, трептения на техните ученици?
 
Значи виж, Боре, Дълбоката Любов, Истинската е Дълбоко приемане. Всички Учители са Дълбока Любов. Нали, сега скоро, защото се занимавам там, подготвям за Дзен едни неща...Значи, Дзен Учителя е пустота, безкрайност, но много смешно е някакъв богослов да отиде да му проповядва. Какво ще кажеш ти на тази безкрайност? Ти ако се усетиш въобще за какво става въпрос, защото там е важна бдителността и правилния живот. Тук няма писания, няма авторитети, няма цитати. Ти правилен човек ли си? И тогава вече самото му присъствие, той вече е...Пустотата е до тебе, Безкраят е до тебе. Ти вече се развиваш, даже и той ако не ти говори. Понеже той е присъствие от Безкрая и ти вече почваш да мислиш по един друг начин. Ако ти говори, неговото мълчание пак е от Безкрая, а богослова казва...Може да съм ти казвал за един учен дето искал да спори с Буда. Чел, натрупал се със знания и информация и като видял Буда какъв Покой, защото и Дзен Учителите са...те са Покой, дълбини. Какво ще кажеш на Покоя? Ти си в ума. Ти нямаш едно елементарно спокойствие, ти си в тревоженето. Човек, който е в тревоженето, как може да учи другите? А това е силата на Пустотата, на истинската медитация. Тя те води в Покоя, Отвъд. И тогава вече ти може наистина да успокояваш другите, иначе може да подписваш документи за мир цял живот. Искам да ти кажа, че Тайната на Живота при тези Учители е ...те са влезли в Бога, те са открили Звука на Бога и когато идват проблеми, виж как...Ако дълбоко разбереш една трудност, ти я променяш.Тятрудността, казва Учителя е живо същество. Ти проникваш, влизаш в нея и ти я видоизменяш и човек се чувства...Ще ти кажа за един човек. Скоро, който дойде при мен за самоубийство, ти знаеш за какво става. Говорихме, говорихме, аз го приех дълбоко. Знаех, че ще говоря с хубава душа - така беше. И той каза “Знаеш ли какво разбрах от разговора с тебе, че аз съм много добре.” Разбираш ли? Има такива случаи в Дзен Манастири. Ако отидеш там и си да кажем някакъв човек, психически разстроен, никой няма да ти каже “Защо си разстроен и какво ти става?”

И няма да ти усили негативното?
 
Няма да ти усили. Той няма критика. Той ще дойде при тебе, ще те приеме какъвто си. Ще каже “Искаш ли да поработим при цветята или да видим цветята?” - Подходът е друг. И когато 10-20 човека ти кажат така, ти ще разбереш че си здрав, защото тя душата ти е здрава и духът ти. Там няма докосване. И ти ще разбереш. Обаче ако тук 100 човека ти казват “Той е психар, той е луд, той е болен”. Смятай. И ти трябва да се бориш освен със своите грешки и трябва да се бориш и с тази борба, защото хората нямат подход.
 
 
Има една индианска поговорка “Помни, че има добър вълк и лош вълк и двамата се борят за твоята душа.” - Ако приемем, че добрият и лошият вълк са символи на доброто и злото или на съществата от по-висшите йерархии, които се борят за човешката душа, все пак можем ли, защото знаем за паразитите, за злото, че до известна степен то се бори за влияние, но можем ли да причислим и по-развитите същества в тази борба към душите?
 
Има голяма ревност за души и от паразити, да ги задържат и от висше същества и от приятели да им помагат, но там където има усърден молитвен дух, както и да се…
 
...да, аз забравих, в крайна сметка в тази мисъл се казва “Ти внимавай кого от тези два вълка ще храниш!” - добрият или злият, защото и двата се борят за твоята душа.
 
Да, аз мога да кажа нещо друго. “Храни Бога и забрави вълците”. Истинската храна е, значи Насъщната Храна, това е да се храниш с Бога. Ако това е номер Едно в живота ти, всичко друго Той ще ти го осмисли, защото СМИСЪЛА е БОГ, не в положително и отрицателно. Мъдростта отива Отвъд. Тя затова е Мъдрост.
 
Благодаря ви!
И аз съм Благодарен! 
Елеазар Хараш - Индианците, Маите и Шаманската Мъдрост (ИНТЕРВЮ)
Борислав Борисов
Борислав Борисов
Борислав Борисов е автор на текстови материали, видео репортажи и интервюта в Портал12. Работи в сферата на медиите от 2004-а година. Създател на едни от първите големи новинарски онлайн платформи в България, сега собственост на водещи медийни групи.

Роден в Търговище, завършил престижната Езикова гимназия в Ловеч, учил Аграрна икономика в Свищов, работил в редица страни на запад и у нас, главно в сферата на агробизнеса, медиите и сигурността ( анализатор в B2 Security - продоволствена сигурност, противодействие трафика на хора, регионално развитие и политики на Балканите, антитероризъм), основател на Асоциация на българските села.

Борислав Борисов е последовател на духовните и езотерични учения от 19-и век, като сред любимите му автори са Морис Метерлинк, Рудолф Щайнер, Райнер Мария Рилке и др.  Отдаден на изучаването и въвеждането в потънкостите в Учението на Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов), както и на школите на Брат Михаил - Омраам (Михаил Иванов) и Елеазар Хараш.

Изследовател на алтернативните методи в психологията, парапсихологията и квантовата медицина.  За контакти: borislav@portal12.bg 
Елеазар Хараш
Елеазар Хараш
Елеазар Хараш е един от най-емблематичните представители на чистата духовност в нашето съвремие. Около 40 години изнася лекции в сферата на духовното развитие и себепознанието. Словото му се отличава с особена чистота, дълбочина и свобода.

Като лектор и писател изнася квинтесенцията на всички световни учения и значими мъдреци, обединявайки чистата духовност на цивилизациите и техните Учители от древността до днес. В лекциите си поставя мост между всички древни учения и религии, като премахва разделението, омразата, междуособиците и показва тънката връзка в основата на всяко учение. Основните принципи в изнасяните лекции от Елеазар Хараш са: Любовта, Мъдростта, Истината, които съграждат главната посока в развитието на всяка душа.

Важна особеност в дейността на Елеазар Хараш е тази, че по отношение на своите последователи и ученици той не прави формално обединение в организация, структура или каквато и да е външна обществена, социална или религиозна форма. Напротив – налице е свобода и непривързаност. Елеазар Хараш изнася в лекции, книги и видео интервюта, всичко необходимо за персоналното духовно развитие на всеки човек, без да го поставя в условия на каквато и да е зависимост. Многократно казва, че в духовното развитие се върви самостоятелно, чрез воля и по свобода. Всички негови лекции са безплатни, а в ежедневието си работи, потопен в дълбини за всяка нова книга, предстояща лекция или видео интервю.

„Любовта ти дава живот, Мъдростта – светлина, Истината те дарява със свобода. Затова Учението е универсално и това е нашата свещена троица – Любов, Мъдрост, Истина. Отнема недостатъците, слабостите. В това учение не можеш да мразиш, да критикуваш, да завиждаш, да боледуваш. Нямаш проблеми. Имаш задачи. Дава нещо универсално, което не се обяснява, а се чувства. Дава възможност да познаеш онази част от себе си, онази пълнота в живота, която е изгубена още в рая. Изгонени от рая – изгнание означава изгубената пълнота и Учението я връща. Но трябва да се отдадеш много искрено, предано.“

 
  • Главното ударение на това учение – е в чистотата, тя е външна, вътрешна и мистична.
  • Другото ударение е в смирението и всеобхватната мъдрост.
  • Чистотата трябва да бъде явна и тайна, скромна и тиха, а смирението трябва да бъде без показ.
  • В това учение са важни малките постоянни усилия – те са безусловни.
  • Мъдростта е всеобща.
  • Това е учение за чистия път към Бога.

За истинските ученици, Елеазар Хараш казва няколко основни принципи:
  • Който е въвлечен в света, не е ученик. Ученикът ражда хармония от себе си, а не от другите.
  • Човекът се учи, но не се развива. Само ученикът се развива.
  • Ученикът не се бори със ситуациите – той ги преодолява.
  • Ученикът знае, че любовта към Истината го освобождава от борбата за оцеляване.
  • Ученикът всякога съхранява Любовта, защото знае, че само чрез нея възприема Бога правилно.
  • В смирението на ученика е скрит силен огън. Ученикът живее в потока на Бога. Той е сключил свещен съюз с Тишината.
  • Ученикът има свещен говор. Той има чист и динамичен покой.
  • Ученикът всякога съхранява своята чистота, за да може да има висше ръководство.
  • Ученикът е владетел на себе си и затова обстоятелствата не го владеят.
  • Никога не нарушавай своята безкрайност.
  • Ако изгубиш опората на живота си, придобий увереност.
  • Човекът е красив, когато е създал Безкрая в себе си.
  • Поставяме на първо място Бог в живота си, а после себе си.
  • Ученикът всякога избягва злословия и многословия. Ученикът много бди над думите, вършителите на кармата.
  • Ученикът знае, че тайната на живота е в това, че има само Едно Действащо Същество.
  • Ученикът познава намерението като тайна енергия на собствената си същност.
  • Ученикът познава свещеното Слово и свещеното Слово го познава.
  • Ученикът носи в себе си силата, която може да изменя пространството. Разбира се това става насаме, между него и Бога, във взаимно съгласие.

„Аз съм благодарен, че имам такива ученици, които видях, и за които Учителя ми каза, че са определени.
Аз наблюдавам от много време тяхната работа – мога само да кажа, че е нещо изключително да познаваш истински ученици на Учителя – скромни, тихи, могъщи – ежедневно и съзнателно работещи върху себе си – бих казал – те са една светеща тишина. С тях ще образуваме ядрото на България, с тях ще работим и в бъдещето, защото Учителя иска могъщи ученици – надрастнали изкушенията на живота, победили напълно змията в себе си, господари на себе си и на своята съдба...познаващи същността на учението...чиито символ е диамантената воля. Няма време за поздрави и външна култура, няма време за излишни въпроси, няма време за отпускане и отлагане...няма време за баби в окултизма. Сега е огнено време, огнен цикъл, сега е време, в което се изработва могъществото на ученика и неговото изключително смирение, което е висок връх."




 


Биографични данни:
Елеазар Хараш е творчески псевдоним на Петьо Йорданов, роден във Варна на 29-и януари 1954-а година. Израства в уединение сред семейство на глухонеми. От 8 годишна възраст започва да изучава тайните на природата и да общува активно с невидимия свят. Още като дете е привлечен от невидимото и жаждата за Бога.

Елеазар Хараш е продължител на Учението на Всемировия Учител Беинса Дуно (Петър Дънов), като своеобразно поема щафетата в Учението през 1986-а година от прекия ученик на Учителя – Брат Михаил – Омраам (1900 – 1986).
Елеазар Хараш започва да издава редица книги, както по свои лекции, така и по Словото на Учителя, или както го нарича – Първия Старец от йерархията на 24-мата Старци.

„Името Елеазар Хараш ми е дадено от Учителя през 87-а година, да нося с него отговорност. Дадено е след самадхи, с него нося голяма отговорност. Има две значения, ще кажа само едното: Божествен център."
 
Афоризми от Елеазар Хараш:
  • Чистите действия нямат съдба.
  • Само Любовта лекува, защото е Сила Божия.
  • Бог въоръжава с Любов този, когото иска да съхрани.
  • За да бъде човекът висше същество, той трябва да има воля избрала Бога по свобода и любов.
  • Над всяка практика е чистото сърце, то може да променя събитията.
  • Който е познал себе си, става Изгряващо Слънце в себе си.
  • Силата работи в Тишина.
  • Гласът е загадка. Има гласове, които ни пречистват. Изворът показва, че само това, което е постоянно, е реално.
  • Най-здравословният живот е близост с Бога.
  • Знанията са бреме, Мъдростта е лекота.
  • Истинското образование е да научиш детето да търси Бога цял живот. Детето трябва да търси умението на Словото.
  • Дълбинно Чистото е всякога трудно за разбиране.
  • Овладей себе си, ако искаш да получиш Пътя си.
  • В Любовта е Единението. В Истината е Изчезването.
  • Древността действа с Безмълвие и Безупречност. Древността работи и сега. Тя е тук. Тя е Всеобхватът.
  • Словото превъзхожда всяка наука и религия.
  • Словото отключва световете – измеренията. В Словото е скрит Пътят.


Творчество:
След 1989-а година, Елеазар Хараш продължава изнасянето на лекции, като първоначално това са сбирки в апартаменти и малки зали, в градовете София, Варна, Бургас, Русе, Добрич, Плевен, Шумен, Стара Загора и др. Постепенно започва един процес на поставяне на основите и актуализацията на цялостната визия на всички духовни течения през вековете до днес. Паралелно с това Елеазар Хараш издава книги за духовно развитие. Някои от най-дълбоките са за Христос, автентичното християнство, богомилите, както и множество лекции за Египет, Атлантида, Древна Индия, Учението на толтеките, Мъдростта на индианците, Мъдростта на суфизма, Мъдростта на Лао Дзъ, както и Мъдростта на народите по света.

Една от най-разпространените му книги е „Формулите - свещени ключове“, в която се съдържат 1000 тематични формули за работа със Словото. Най-дълбоките книги на Елеазар Хараш са по темата за Мистериозните Старци.
Освен книги със свои лекции, Елеазар Хараш издава книги на редица мъдреци и мистици. Издава книги на белгийския мистик и драматург, носител на Нобелова награда за литература (1911-а година) – Морис Метерлинк. В серията от книги влизат и книги за Кабала, тайната на числата и множество тематични книги из Словото на Учителя Петър Дънов (Беинса Дуно).

Видео интервюта и лекции:
От 2016-а година Елеазар Хараш започва изнасянето на видео интервюта пред специализирания сайт за духовно развитие и себепознание – Портал12. В поредица от теми, чрез интервютата се навлиза плавно в дълбочината на фундаментални истини и принципи, свързани с осъзнаването, будността и развитието на духовните добродетели и способности. Така от началните и базови теми през 2016-а година, зрителите се потапят до изключително дълбоко Слово, предадено същевременно на разбираем език, едва 3 – 4 години по-късно, разглеждайки ретроспекцията на подбраните теми.

Паралелно с това, Елеазар Хараш продължава да изнася лекции във Варна (и по изключение 2 лекции във Велико Търново (2017 и 2018 година).

Коментари 6
  • 03.09.2023 г. 11:45
    Драги Хараш, ще си позволя един съвсем добронамерен приятелски съвет. Не говорете по въпроси от които си нямате понятие. Получават се смешни неща. Бъдете здрав! ;)
  • Част 2
    18.09.2019 г. 20:34
    И вижте Портал 12, вашата книжарка колко е обоготворила Елеазар повече от Бог. Казах й като ми предложи книгата Мория - "Дънов е забранил да се чете Мория, защото той е от черната ложа и иска да обърка Неговите беседи", а тя ми каза "А-аа не, той Елеазар Хараш я препоръчва, а щом той я препоръчва...." Четете в Беседите или в сайта на Братството, само напишете Мория в търсачката и готово. Бог и беседите дадени от Учителя, само това ви е нужно. Или ви трябват някакви индийци и елеазари да ви кажат, че Учителя е прав, за да започнете да го четете. Не може французи, американци, негри и тн. учат паневритмия и песните на български, а някакъв индиец да ми казва, че учителя му говорил на английски. Че те душите нямат нашия език, те говорят както като погледнеш свой близък и само с поглед разбираш какво ти казва.
  • Част 1
    18.09.2019 г. 20:24
    Дънов споменава, че Източната култура е пригодена за източните народи. Европейската/ Християнската/ Беседите на Учителя са пригодени за нас - европейците. Като йогата е създадена за тялото на източните народи, а за нас Паневритмията. Не може Петьо да говори и да смесва едновременно Дънов с Дзен и други непригодени за нашата структура учения. Като вчера 17.09.19г дойде един индиец да ни говори как Дънов го избрал и му говорел на английски да ни каже, че всичко го имаме тук от Беседите. Добро утро ? Повтарят някакви си измислени хора, че правили контакт с Учителя и че самия Бог им говорел. Че Бог има ли нужда от някой си, че да го търси, нали затова ние Го търсим. И престанете с тези изключителни глупости под формата: "Кажете ни формула", "Ей сега каква формула ми дойде". Тези неща са с тежест и не се залъгват хората с цел да им доказвате колко сте високо духовни и да им казвате "Бог ми проговори" "Ей каква формула ми дойде" "Вчера ме посети Учителя". Мога да ви кажа на всички, че всичко, което го казва Петьо ( Елеазар ?) е повтаряно от беседите на учителя и няма нищо ново от неговата уста. Висшите създания нямат език, те имат вибрации с които общуват. Горе е много по различно от тука. Там се комуникира чрез вибрации ( как понякога усещаш нещо хубаво в слънчевия сплит или горе на темето сякаш нещо те облива и успокоява ). Дънов е казал всичко и само него четете.
  • Ангелина
    18.07.2019 г. 17:02
    Бог е Велик.Красиво и силно успокоително докосване от това интервю.С благодарност Ангелина
  • Маргарита Бояджиева
    10.07.2019 г. 16:10
    :)

Коментари:

Спомоществуватели на Портал 12: