Търси

Елеазар: Голяма чест е да бъдеш ученик на Учителя, най-голямата чест във Вселената (ТЕКСТ ЗА СЛОВОТО - част 2)

27.05.2018 г.
8729
2
Подкрепям Портал 12! Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции! Виж повече
втора част от пълния текст към интервютото с Елеазар Хараш по темата - Словото 

...Държа на съкровеното мислене, защото то е свързано със съкровения език, със скрития език, с праезика. Единственият език, който знае тайната на Библията и на змията. Това е друга дълга, дълбока история. Всяко позитивно мислене се нужда от много дълго пречистване, значи позитивните хора отвътре са пропаст, ако ги разгледаш – говоря за дълбоко виждане. Докато това позитивно мислене дълго време се пречиства, стотици, векове докато стане съкровено мислене. Праезика има скрити очи, очите на Бога, тези очи, ако Бог ти ги даде – те са по-стари от всички свещени писания. Учителят казва „Праезикът е Ватанан, но има един език, който е по-стар дори и от праезика“ ще загатна нещо за него, според скрития език Христос стана безсмъртен, защото успя да проникне Голгота и да я пробие, не тя него, това е силата на Христос не е в страданието, а в могъщата любов. Забележи разликата, ако той нямаше могъща любов, Голгота вече се променя, и Учителя казва „Ако Христос не беше издържал на Голгота, на нас такива богове не ни трябват“. Обаче Христос е древно нещо, дълбока вода. Някога в древността и Бог беше проникнал в Хаоса – ще обясня – щом проникнеш в нещо, както Христос проникна в Голгота, както Бог в Хаоса, ти го владееш. Висшите същества могат да проникват, нисшите ги владеят. Нишите не могат да проникват във висшите, не ги владеят. Ако можеш да го проникнеш можеш да го обхванеш и тогава то те владее, и светлината прониква в тъмнината, но тъмнината не я обзе. Ако аз мога да проникна в един ангел, аз ще видя слабостта му и мога да му помогна, това ми е гледната точка и за това имам право да прониквам, иначе нямам право да прониквам и да виждам слабостите. Ако видя слабост трябва да знам точния метод как да му помогна за това ми е дадено да прониквам. Видял съм го Иван Рилски, харесвам го като човек, никога няма да бъде такъв човек моя учител. Това е такава бедна работа, обаче пак ще засегнем.

Много пъти казвате пример с Иван Рилски. Добре нека да говорим за проникване при Боян Мага...?
Боян Мага е нещо дълбоко нали? Учителят казва - архангел, не спада към ангелските йерархии, не спада като светците, които са деца на ангелите, деца нали? Боян Мага е богомил с архангели от висока степен. Обаче ако ти искаш да те учи нещо дълбинно, истинско това са Христос, Учителя, Старците, Мелхиседек, древния Тот, Заратустра е нещо страшно, но като цяло не е познат. Говоря ти за дълбинни същества, те имат мярка нали един мъдрец, полумъдрец, посветен той пак може да ти помогне, но за най-дълбоките въпроси в живота Учителя, Христос, самия Бог нали. Те са мярка. И ти кой ще избереш съвета на един мъдрец, един светец или съвета на Учителя. Нали?

А за обикновения човек или поне за търсачът на истината, ако той съкровено, чисто реши да проникне, или да бъде отворена врата за проникване на Христос, Учителя, големите учители, духа възможно ли е? Възможно ли е при пълно откровение и вътрешна чистота и искреност, това да се случи на обикновените хора, които са истински търсачи на истината?
Значи обикновените хора не могат да получат дълбоки откровения, могат да получат прозрения, при усърдни молитви, сега или ще им помогне ангел, или тяхната духа и ангели, или техни братя напреднали, а може и по-висши същества – при усърдни молитви.

А на какъв етап е позволено това проникване, вече говорим за много висока летва ли?
Когато много дълго време си тренирал брахмачария – съхраняване на Словото, да станеш пазител на словото и тогава Бог ти позволява, то е тайно, то е интимен живот с Бога и с Учителя. Много е скрит.

Ако отидем сега в пълната противоположност на този предходния въпрос и говорим за проникване, можем ли да кажем, че при определени хора, пророци, ясновидци и т.н, които проникват на ниво умрели и др. и души на умрели и те проникват и тази сила им е дадена от нисши същества от невидимия свят, които целят да изсмукват енергията от живите, които са тук на Земята т.е. на лице ли е това обратно проникване?
Първо сега над 80% от тези хора не могат да проникват, ти представяш ли си Библията казва самите ангели и бели братя надпреднали, на събранието на белите братя където Бог ги вика идва и Луцифер и те не го виждат. Говоря за ангели и напреднали, ако Бог им разкрие ще го видят, но то трябва да има замисъл. Той е скрита светлина сред тях и те не знаят Бог с  кого говори, той идва дава отчет както и боговете пред Бога. Всичко там се отчита Бог си разговаря с тях и ги  разпитва, както и да е. За да умееш да проникваш, човек който умее да прониква не иска да прониква обаче когато е насъщно важно и когато Бог позволява, Учителят казва „Ти не може да влезеш в едно сърце, трябва да си питал Бог“. Ти не можеш – когато влизаш в чуждо сърце, събуй си обувките. Това е свещен храм и ако Бог ти е позволил тогава можеш да питаш и то пак един или два пъти на високо ниво трябва да разбереш правилно ли е и тогава вече Бог ще ти каже. Смятай на ниво свръхенергия се решава дали Бог ще ти позволи, защото това е храм. Христос не е същество на желанията, който има желания е същество на бъдещето, който има любов вярва в Бога. Желанието създава бъдеще – забележи – любовта създава Бога, забележи каква разлика. Желанията са паднали същества, създават бъдеще. Той казва аз вярвам в бъдещето ти, това ли ти е вярата, нали? Нали в бъдеще пак ще търсиш Бога, ти не можеш ли да разбереш, че Бог е по-важен от бъдещето, ти трябва да търсиш единствения Бог за  какво ти е бъдеще. Трагедия. Миналото е памет, бъдещето е желания, а настоящето е любов – познаване на Бога. Който е избрал любовта се е посял в Бога, Христос е любовта, това означава умножаване на любовта в себе си. За да разбереш Бога трябва той да ти е позволил много дълбоко да го преживееш – от там почва тайното познаване на Бога, той ти позволява. Трябва да преживееш думата „неизразимост“ на високо ниво, това е тайна интимност, който е преизпълнен с истинска любов към Бога, получава нещо, което го няма в света и в цялата Вселена. Те са бедни. На Голгота Христос показа, че трябва да изгубиш себе си в Бога и само тогава можеш да станеш част от него. Забележи – трябва да изчезнеш, това е Суфи, това е Нирвана, това е разтваряне в Бога. На Голгота също се случва, на кладите богомилите, избраните, само избраните, никакви средни същества. Спасението е в цялостното познаване на истината, още в древността върховния жрец на Лемурия, казва „Историята има край, Вселената има край, Истината няма край“. Друг страшен учител, друг път ще говорим за него преди Атлантида. Словото е мистично, ще обясня, има обикновено сега, има мистично сега – мистичното е наситено с Бог. Живееш в Бога, това е по-дълбоко от минало, настояще и бъдеще. Има мистични слова, които отключват вдъхновението и човек потегля към боговете и към Бога. Това са думи, които отварят врати. Думата врата на атлански език е „арамон“, означава преход в други светове, в други измерения. Тези думи са духове, пожертвали се духове и са станали праезик. И странен е този, който идва в тайната на живота ти и те повежда в развитието, той идва от друго измерение, и той е посланик на Бога и той идва да те поведе, към мистични път и към божествения подход. Това се е случвало и с Учителя, когато се е явявал пред много хора и ги е повел. Те вече забравят света и стават ученици, голяма чест е да бъдеш ученик на Учителя, най-голямата чест във Вселената. Не в света, да бъдеш ученик на Учителя е нещо страшно, нещо от това повече няма какво да искаш.

Да попитам от името на зрителите – къде е Учителя сега?
Учителя е в мислите, чувствата, постъпките и съзнанието на пречистените ученици. Работи тайно, работи много скромно, той е тих, той е наведен, той почти не говори, няма представяне „аз, аз“, няма его. Може някой път да каже нещо, но то е в името на смирението, даже няма да се издаде. Той е толкова смирен, че си изчислява думите пред Бога, говори в името на Бога и на Учителя. Някой път аз мога да кажа нещо и хората да мислят, че това е възгордяване, такива хора мога да ги отстраня, те ще помислят, че съм се възгордял пък то съвсем друго означава, на вътрешен план съвсем друго и дълбоко. Разбираш ли?

Сам Учителят казва „Аз един път слязох в България и повече няма да сляза.“ Има едни лекции, в които говори с едно, усеща се едно слово бих казал, сякаш е ядосан на българския народ, който не вижда ясно. Но тук последните 1-2 години се появиха публикации, които аз поставям под въпрос, по различни причини. Казват, че Учителя се бил преродил сега в България, моля Ви вие да го кажете, защото аз не мога...
Нищо подобно, няма и да се случи толкова време, защото Учителя....... и каква трагедия...... преди време един ми казва, родил се е войник в Сливен и си пиел ракията. Виждаш ли за какво говорим тя е страшна работа?!!! Значи Учителя се вселява частично в свои ученици, за да работи и да помага, няма нужда от прераждане. Освен това около 16 книги голяма част на свещеници на списъка срещу Учителя, страшна карма – позволено е, свобода има. Освен това го нарекоха „лъжец“, той казва много други неща ще им позволя, но лъжеучител, на едно място казва „Мога да ги пръсна църквите в пространството за 500 г.“, но той е дълбока милост към тях, той е някакво страшно съжаление, което…ти ще нападнеш ли врабче? Както и да е. Но няма такава идея, да продължим.
Значи всички тези мистични и странни учители и същества, те са събития, те са носители на преобразяване. Сега да кажем нещо за Словото, истината в нас е Словото, от къде тръгва, какво казва Аполонии Тиански – от расата на боговете, това че някои не го познават, така както трябва, аз съм го изследвал много дълбоко, за това ти говоря от името на едно велико същество. Да чуем словото му, а то е мярка „Истинският гностик практикува само съкровеното и разрешава въпроса за тайната на живота. Боговете т.е. „чистите“, съществуват независимо от заповеди и вероизповедания. Едно пречистено същество от боговете трябва ли му наука и религия, трябва ли му ограничение. Бог религиозен ли е или учен? Бог е любов, мъдрост и истина. Божиите заповеди не са дадени за изначалните чисти същества, чистотата е свободна, независима и несътворена същност. Ти на един ангел ще му кажеш ли – не лъжи, не кради и т.н.? Чистия се съветва с Бога, а не нечистия с другия. Ако ти си чист ще знаеш нужното, не винаги най-дълбокото, откровението, но ще знаеш нужното. „Чист ли си – казва Аполоний – ураганът ще те заобиколи, но преди това ще ти се усмихне и ще те заобиколи.“ „Яденето на месо е любов към нисши същества“ - това което говорим, нисши същества карат човек да яде месо, след време да имат кръв в себе си от него, да имат вземане – даване, и да го разболеят и да го вкарат в път, в който човека не иска, той не осъзнат, говорихме за механизъм.

Една от най-четените публикации тази седмица, беше по една ваша лекция, в която казвате, че свинското месо вкарва демони в човека.  
Да, другото месо вкарва дяволи, свинята вкарва демони и когато дълго – познавах един човек, който казва „Само свинско“, особена любов към свинята. Яж приятел щом ти се яде, няма да го спра.
Така, жертвата е събирателна енергия, за едно бъдещо по-високо усъвършенстване, сега много хора искат да се жертват да помагат, разбира се много от тях не са готови. Скоро една жена иска да помага и аз я попитах „Ти първо помогнала ли си на себе си?“  Дълбоко замисляне, разбрахме и двамата. Жертвата е наследство от много висока раса, от расата на боговете. Словото е древен образ на съвършеното знание, който е познал тайната на словото има жива връзка с божията сила и може да я задвижва. Словото заключва реалността и словото я заключва. „Човекът на словото има в себе си – Аполоний – мекотата на силата“. Това е нещо нали, от словото започва промяната на всяка съдба. Значи хората искат да променят съдбата си, ако говорят нечисти думи, нямат никакъв шанс, никакъв шанс. Преди време един приятел много псуваше, издаваше и книги, и му викам „Абе, хубави книги, така даже и Кабала, що псуваш, така на народна реч“. Какво да му кажа? Да е жив и здрав, продължаваме нататък, нали няма осъждане.
Словото е древен път, който идва отвътре, ада е падение в словото, от там тръгва. Нечистото слово, това е изгубеният път. Когато фактите се сблъскат със словото те умират, тотално, тука няма факти, намесва се Бог. Словото е водител и само със слово можеш да отидеш при Бога. Словото познава и тънкостите на безмълвието. Някой път можем да говорим за исихазъм, истинския исихазъм, той тръгва от Египет, тука като патриарх Евтимий, който се води исихаз той е толкова далече, че ако ти обясня, нали и не случайно той критикува богомилите. Нали, как ще разбереш богомилите, когато Бог не ти дава? Докато какво казва един прекрасен светец, Свети Бернар, те го изпращат да разобличи богомилите „Това са истински хора, край.“
Чрез словото се предават видовете енергия, нечистото слово, никога не може да устройва живота. Никога. „Поведението е по-дълбоко от живота“ – казва Аполоний.
В твоето поведение, в твоя подход, в твоето послушание, в твоето смирение, от тука тръгва израстването – това е тайна на живота.
„Който е познал словото, придобива поведение“ – Аполоний.  „Словото е по-могъщо от всяко зло, защото е Бог.“ „Словото е древно мистично познание, слязло сред съществата да ги учи и да ги обучава. Словото е слязло в света, но не принадлежи на света. Словото е божие дело, тайната на живота е в това да срещнеш словото в своя път. Словото е живот в Бога, а не в света. Смъртните не познават словото. Остава им само да се жертват, за да могат в бъдеще да бъдат повикани от словото, да бъдат призовани. Който е познал словото, познава невидими неща.“ Тук вече има ще ти кажа, любимият ми пророк от Стария Завет е Исая, много го харесвам, той има едно видение, обаче и на него му трябва чистота, той е видял пламтящ ангел, нали а това е съвсем друго същество от високи йерархии, не е ангел. Нали? Дионисий, който е на високо ниво казва „Има грешка във виденията.“ Един по-дълбок учител може да вижда дълбоко в невидимия свят, защото това е друга система на брахмачария.
Словото е древен учител, то отключва пътя навътре. Позволява ти навътре да се развиваш, позволява дълбоко да се вглъбяваш в боговете, в Бога, в духа си, в душата си и т.н. т.е. позволява ти да се вглъбяваш в ядрото на истината. Нечистото слово е сближаване с паднали духове, ти като говориш нечисти думи, ти ако можеш да осъзнаеш, кое нисшо същество иска да те зароби ще млъкнеш и ще почнеш да се молиш, ако осъзнаеш. Словото е древен лечител, ако съумееш да го привлечеш на своя страна. Словото е висша реалност, а болестите са паднали сили от тази реалност. „Оздравяването, казва Аполоний, е потичането на словото Бог в човека.“ Ако словото потече в тебе, тече Бог. „Всяко слово – казва Аполоний –извиква влияния. Пречистото слово, нечистото, чисто слово извиква богове, ангели, напреднали, пречистото слово извиква Бога – там вече има тайно обръщение, тайни думи. Ще обясня. Чистота е скрито оръжие, не оръжие, а нещо което е много повече от техника и метод, ти хубаво можеш да си тренираш там дишания – едната ноздра и т.н. чистота не е техника. Когато едно слово мантра е трупано хиляди, милиони пъти, това слово се превръща в древен вихър. Словото божие превъзхожда човешката природа, то няма човешка природа.
Още някои размишления за словото, мои неща от преди. Сгъстяването на словото е безусловен закон, но ако  това се ръководи от Бога. Това сгъстяване е действие на Бога и позволение на Бога и това е голямата тайна на живота. Казано по друг начин – сгъстяващия се Бог в човека, носи всичко. Това, което произнасяш дълги години, означава това, какво Бог ще ти донесе. Това е план на Бога за тебе, но трябва да мислиш, казва Учителя – подобно на Бога. И какво казва на едно място Учителя, забележи „Така както мисли Бог, така мисля и аз.“ Забележи не така както мислят ангелите.

Учителя казва и за сътворението „Аз бях там.“
Бях там да. Виж какво казва Учителя „Само чистото съзнание може да прави свръх сгъстяване на слово, самото сгъстяване Бог работи заедно с тебе, това е осъзнато единство. Когато Бог е с тебе ти си над всички сили, защото Бог няма противници, любовта няма противници. Бог образува за нас нещата чрез сгъстяване на словото, това означава, че той тези неща ги желае за нас, понеже той вижда разумността, той ни е дал тези неща и той се слива с нас. Самото чисто сгъстяване на словото е пряко съединение с Бога, сгъстяването е участие на Бог в нашия живот. Истинското сгъстяване е закон на Бога, това означава да си син на Бога. Могъщото огнено сгъстяване на словото е последствие на чистото мислене. Когато дълго време си мислел пречистено и в един момент Бог влиза, усилва го и ти позволява. Сгъстяването е божия воля и то превръща словото в Бог. Иначе може да повтаряш много „О, Господи помогни ми.“, но като искаш помощ ти какво ще направиш за Бога, какво ще пожертваш. Искаш да оздравееш, нови грехове ли ще правиш или престъпления, за какво ти е здраве, та то това здраве ще те съсипе и ще ти създаде карма за хиляди години, човек не знае какво иска. Сам Бог се вселява в чистотата и се сгъстява. Това сгъстяване надминава всички знания, философии, науки и религии. Сгъстената чистата любов е Бог, но така.
Още нещо за словото, към края сме.
При сливането с Бога, Словото става върховна сила, самото слово в древността са го наричали „светилище“. И както казва царя на Атлантида жреца Атлант – Словото е жрец. Словото е образувател на нещата. Същества, сътворения, успехи, загуби, победи, отчаяние всичко това е създадено от натрупани определени думи и слова. Словото е най-великият дар на човека като даденост, защото в словото работи Бог. Словото е тайна наука, това е движение на Бога, ако си осъзнат. Няма друг действащ в света освен словото Бог. Самото слово Бог е единственото, което може да обяснява събитията. Всички други говорят, стана катастрофа, черна кутия. Каква черна кутия? Има друга бяла кутия, която ти  въобще няма и да я видиш дори, докато си жив. А когато това слово е скрито събитията остават неразбрани, Бог не иска да ги обясни. Не само катастрофи, дълбоко необяснение, защото ще порази невежеството, защото те ще се озлобят. И знаеш ли срещу кого? Срещу самия Бог – той да ги предпази, той създал Луцифер и проклятията отиват към Луцифер, вместо към тяхното невежество. Защото невежеството е твое дело, не е дело на дявола, самият ти си дявол и после дявола той е страничен, той не е решаващ.
Словото се разкрива само на онези, които са в единство с Бога. Смисълът, който е скрит в словото е по-тънък от всяка мисъл, Учителят казва:
„Словото е божествен език, той произтича от един свят, който е абсолютен. Научиш ли този език ставаш безсмъртен. От словото е излязъл живота.“
Ти представяш ли си, хората мислят, че животът е произлязъл от чехълчета, амеби и въобще огромна – ученият, самият по себе си той е трагедия. Ами кой вкара този импулс? Бог пуска дух -  висш дух, този висш дух влиза в тези същества и потича живота, от там тръгва живота, от това същество, което чрез Бога се превръща в живот. Няма нищо общо с тези малките нали тревички. Друга дълбока тема.
Словото е живот понеже Бог е влязъл в него, иначе няма живот. Той потича и потича живота. Словото е само за разумните и мъдрите хора.
Бог говори словото си на всемирен език, обхваща всички езици, чрез свещеното слово ние се обожествяваме.
И накрая малко неща от самия Тот, древният египетски учител, който е също самото слово слязло от Бога. На едно място казва нещо страшно „Аз отстраних тайното зло от Вселената.“ Страшни думи, страшен учител, той е в такова единство с Бога и част от съвършенството на бога в скритите богове, от най-скритите, страшно нещо. Казва „Това в тебе, което вижда и слуша е словото.“ Може да имаш 4 уши, не помагат, друго нещо „Който се е домогнал до мистерията на словото, става син. Ние изграждаме живота си чрез слово. Словото действа като същество.“ Тот страшен учител, тук много малко неща ти изнасям за него. „Съвършеното слово е съвършеното виждане.“ Това, което си направил с любов, това е твоето тайно бъдеще. Това е мярката. Словото е по-могъщо от всяка битка и от всички събития. Словото е истина, която надживява световете. Истината трябва да извира от твоето говорене и от твоето безмълвие. Значи войн. Твоето слово е твоето пътуване към Бога, това е твоето благоденствие, това е твоят живот. Словото води нещата до зрялост. Лъчезарното слово, което изхожда от твоя божествен разум това е синът божий. В свещеното слово няма змия, няма тъмнина, в своя дълбок смисъл Бог е мистерия, даже не е дух. Тук вече са дълбоки неща, за които спираме да говорим защото нека хората знаят, че Бог е дух и истина за сега. В бъдеще ще се разкрият други неща. „Животът върви – казва Тот – към незнайни дълбини.“ Към Абсолюта, не към Бога. Той казва „Великата Мистерия е преди живота, преди духа, тя е нещо, което превъзхожда живота и духа.“ Казва той „О, Господи ти управлявай живота ми във всеки миг, във всеки миг.“
Останаха въпросите, ако искаш някакъв.

Аз искам да Ви попитам нещо, което ми направи впечатление, а и Вие самият сте ни учили, че случайности няма. Както в днешния разговор и както и в предходни интервюта не съм Ви питал, Вие сякаш случайно казвате – „ЛюБог“ ?...
Бог е любов, но Бог е по-дълбок от любовта. Той превъзхожда любовта и когато казвам Бог – той е едновременно любов и едновременно бащата на любовта, едновременно това е мярката, едновременно това е истинската дълбина. И Учителя казва „Бог е станал любов по необходимост“ , за да стане Абсолюта е над любовта и над единството. Абсолюта надминава всичко, думата Мистерия е по-дълбока от Бездна, когато говорим ще обясня разликите.
Не случайно казвате думата „ЛюБог“.
Когато кажем Бог, вече говорим и за пълнотата на любовта и за мъдрост и премъдрост и за истина едновременно, за целостта. И Бог се е превърнал в любов да стане достъпен за хората, щото хората, съществата щяха да се очуждят от него и трябва да има някакъв допир. И чрез любовта Бог е разбираем, виждаш мекотата, виждаш бащата, а пък Абсолюта е толкова високо, че няма как, той се ограничава Абсолюта и става Бог, и той пак е несътворен, пак е неизповодим, не изразим, но има една достъпност. Говоря за вътрешни същества, които…

По-рано в разговор казахте, че най-важното за човек е да преживееш Бога, но след като преживееш Бога връщаш ли се отново на земята?
Когато преживееш Бога, Бог може да поиска да се върнеш, но може и дълго време да не поиска, но щом той ти каже да се върнеш, както е случая с Йога Васища, с Лао Дзъ, те са духовете, те са свободни и той има план да помогнеш на определена категория съзнания и когато той ти го каже. Значи, че ти трябва да слезеш, защото Бог има по-дълбок план и за самия тебе, ще станеш една степен по-дълбок в тайната на развитието към съвършенството, за това е.

Първият въпрос е в молитвата ли се съгражда единствено праведното слово?
Словото се съгражда освен с молитва, с голяма бдителност, има хора, които се молят, но нямат бдителност. Изпускат много думи – отново говорим за брахмачария. Ти може да се молиш и това е много важно, но ти може да нямаш контрол. Словото се съгражда, когато искаш самото слово да те учи, самият учител, а опитът на учителя е милиарди години. Нашият опит е от хиляди, милиони години, а Учителя е, защо казва той „Една моя лекция може да ви спести около 25 хил. години прераждания.“, ако я разбереш дълбоко и я изпълниш.
Следващият въпрос е от зрители на „Портал 12“, много хора днес не се молят, загубата на връзка със словото какво носи? Има ли значение на кого се молиш? Самият факт, че масово днес хората не се молят, какво посява?
Ами едно от най-хубавите обръщения, които Учителят дава „О, Господи, Боже мой“ Господ е любовта, Бог е мъдростта, обединено заедно става. Отделно можеш да имаш тайна молитва към Учителя, отделно може да имаш от сърце, обаче обикновено е най-хубаво така да се тръгва „О, Господи, Боже мой“

Отговорът на въпросът е към кого да се молиш ...е?
Светци, Дева Мария и така, особено на икони, при едно наводнение ти ще затънеш заедно с иконата, защото Бог решава какви икони. Както и да е.

Т.е. „О, Господи, Боже мой“.
Пряко, а пък той Бог ще реши вече как, нали. Но тези които не се молят те ще минат през особен род страдания, тежки страдания, които ще им върнат разума, а другите които се молят не означава, че няма да минат през страдания, но там вече говорим за благословени страдания, за узряване. А тука колкото да се върнат и да тръгнат по дългия път.

Следващият въпрос на наш зрител е „Как човек да стане проводник на чистото слово, което идва от духа?“
Когато ти си избрал истинолюбието и то хубаво го храниш, словото знае кога да те избере, в кой момент да те избере за проводник, ти може да искаш, но ако словото каже „не“ то те предпазва. Словото решава, дълбокият отговор е в него.

Мислите и словото еднаква сила ли имат?
Мисълта е енергия, словото е сила. Значи, ако словото примерно „Ау“ или Бог е изречено с много дълбока сърдечна вибрация това е жива действена сила, но дълбинното трябва пак да кажа, че зависи от единството с Бога и самият Бог е жив и когато ти нещо много дълбоко го искаш, когато Бог го иска, тогава става нещо по-дълбоко от дълбока сърдечна интимност или вибрация. И тази вибрация показва, че Бог е тайно с тебе, и нали единството трябва да е с тебе.

Следващият въпрос на наш зрител  „По божествения принцип Елеазар винаги е отговарял на въпросите ми без да питам, което е характерно при всички истински духовни учители и все пак бихте ли попитали дали би споделил с нас една свещена дума или изречение от езика, който говорят на Сириус или друг древен език?“
Първата дума – страшна „дълбина“ – „харая“, атланска дума, аразума – древен атлански език. Поздрав, "желая ти смисълът, желая ти да откриеш дълбините в себе си". Втората древен език „аринор“ – езикът на независимите Старци, „ааян“ – двойна светлина, „ааян“ иначе външно означава сърце, обаче мистично сърце, мистично слънце, елексира на тишината, течаща красота. Но нещо за произхода, има древно предание за тази дума, Старците, когато душата изгубила „аморон“ т.е. древния, тя цялата се е превърнала в сълзи и тези сълзи се събрали в едно и образували „ааян“ – сърцето. И тогава единственото нещо, което е казало сърцето е „Ще се завърна в душата си, за да го открия, защото древният е дивен баща.“ 1:28:37 Какъв подход говорим за изначалното сърце, нали сърцето е история на водата, предание на сълзите, ето защо има хора, които често плачат и дори не знаят защо. Всякакви възрасти съм срещал при мене и възрастни хора, това е древен спомен, той не може да си го обясни, но той е. Иначе, ако говорим за Старците можем да вмъкнем древни думи, голяма красота. Голяма отговорност имат тези думи, какви ги влагаш в себе си, почитанието, благоговението, уважение не е достатъчно.

А могат ли такива думи от древните езици наситени със слово, да се обърнат срещу човек, да не са използвани с чиста умисъл?
Разбира се, то за това е отговорност и за това много дълбоки думи остават на страни, те самите се отстраняват от хората. И човекът изгубва или ударението или почитанието, до някъде може да ги казваш с уважение, но уважението е най-ниска степен. Има почитание, има дълбинно благоговение, което е още – думата благост е много силна, Учителят казва „Значи тя е по-дълбока от думата Бог.“ Думата Бог е изцапана в този свят, думата любов е изцапана, злоупотребено с нея, думата благост – много финна, не можеш да я развалиш, много е дълбока. Някой път.

Без да споменавате конкретни думи, но по принцип има ли думи, които са като магически ключове?
Има, има, обаче те могат да задвижат Бога, и Бог да не ти помогне тотално даже привидно може да не ти помогне, хората могат да помислят, враговете, а ние го победихме и уж Бог е с него. Ти можеш да се скриеш в смирение, после Бог ще им разкаже играта, или чрез тебе. Тук вече има много тънкости, но това е съвсем.

Следващият въпрос на наш зрител е „Какво означават думите - Словото, това си ти самият?“
Словото означава – ти самият, това означава, че ти си изначален. Значи както Дзен казва „Човекът е изначално съвършен.“ Не е грешен, човекът е изначално, няма какво да става добър т.е. ти ако сега ще ставаш добър спукана ти е работата. Значи словото е изначално и най-дълбокото слово излязло от най-дълбоката тишина. Това слово е Бог. Значи от дълбините на тишината, не от мълчанието, има голяма разлика. Мълчанието не е още висша тишина, не е дълбинно безмълвие, мълчанието има много да се чисти, докато стане висша тишина.

Ще се хвана за една от думите в отговора Ви, ще се върна малко назад в разговора, за да си позволя едно съвсем кратко разширение, но доколко на учениците на Христос е било позволено грехопадението. На учениците на Христос на най-близкия кръг тук на Земята?
Ами, те са опазени като цяло, частично така, защото той ги познава от миналото, те са вървели от многобройни прераждания този път, за каже той „Тръгвайте“ и те тръгват. Ти не може да избереш, както Бог избира Юда, Христос, Луцифер нали. Всичко е много от рано подготвено, включително и Христос да отиде на Голгота. Някога аз съм ти казвал, той е гласувал на едно събрание на Бялото братство сред боговете за свободния избор, той трябва да слезе долу на Голгота.

Следващият въпрос е така да кажа много „популярен“ и много се надявам да внесете яснота „Пирамидите чрез изричане на слово ли са построени?“
Самите пирамиди са изречено слово, но древно слово, значи Бог с боговете. Изначално слово и леко слиза и става тежко като ръководи,  когато словото е било Бог тогава са изречени, и идеята е да станеш Бог, защото на върха има само един Бог. Това е главно послание, то и за туй навсякъде в различни държави, и в невидимия/отвъдния свят има пирамиди, защото има само едно послание. Дето казахме посланието на Свинкса „Мисли себе си“ не оправяй хората, ще ти побелее косата и нищо няма да оправиш. Осмисли себе си, върни се в боговете, нали?

Освен дълбочината на мистичният ви все пак отговор на този въпрос, на чисто земно ниво все пак да кажем, като структура пирамидите физически ли са построени по някаква древна технология или не паранормално, но поне на физическо ниво чрез слово са построени?
Значи пирамидите не са физически, те са духовна същност слязла, за това Тот е казал „Времето се страхува от пирамидите“, сътворението се страхува защото пирамидите са несътворени.  То в тях има сътворена част външна, къщата, ама къщата аз ли съм или който живее в къщата. Пирамидите са храм, за да влиза Бог и да превръща съществата в богове. Няма нищо общо с гробници, пирамидата е място на посвещение, Меркхет – храм на мъдростта, нищо общо с гробница.

То може би заради това на Ямблих книгата за пирамидите „Египетската мистерия“ е била толкова забранена, защото той не ги разглежда като гробници точно като място за посвещение.
Те изглеждат като гробници, нали, но не са.

И последния въпрос, си позволих да прибавя моя въпрос накрая „Христос бе проводник на Словото или бе самото Слово в действие?“
Словото е мистерия на самия Бог, никой няма тоталния достъп, имаш право само да бъдеш в единство със словото. Всички учители, синове, мъдреци, самите Старци, са проводници – влезе ли Бог в словото, всичко е възможно. Всяко чудо или нещо по-дълбоко, нали чрез който и да е инструмент. Има случай когато акула спасява жена, словото действа – акулата няма избор, тя е инструмент на Бога. Защото словото е Бог. Бог е върховният повелител на словото, Бог е единственият, който ще спаси света, но това се подготвя чрез много същества, пречистват се, те подготвят други и когато дойде часа, всички пречистени, всички народи са един народ и те пък подготвят други, които желаят и така един постепенен процес, като накрая се взриви Бог и стане нова Вселена. Нова искряща духовна вселена.

Нека спазим традицията и да ни кажете една формула на нашите зрители за постигане на чисто слово.
Мога да кажа две, едната може и да съм я казвал  „Господи научи ме да говоря така, както говори твоята Истина.“  И другото е древна ватанска формула на праезика от Учителя „Ихриш Бен Рут“ – само твоята воля. Не да казваш „Отче наш“ пък може ли да бъде моята, само твоята воля. И когато караш само твоята воля, Бог ще стане твоята воля, той ще те устройва, той ще те учи, а от Бог по-голям учител няма.
 
1
Елеазар Хараш
Елеазар Хараш
Елеазар Хараш е един от най-емблематичните представители на чистата духовност в нашето съвремие. Около 40 години изнася лекции в сферата на духовното развитие и себепознанието. Словото му се отличава с особена чистота, дълбочина и свобода.

Като лектор и писател изнася квинтесенцията на всички световни учения и значими мъдреци, обединявайки чистата духовност на цивилизациите и техните Учители от древността до днес. В лекциите си поставя мост между всички древни учения и религии, като премахва разделението, омразата, междуособиците и показва тънката връзка в основата на всяко учение. Основните принципи в изнасяните лекции от Елеазар Хараш са: Любовта, Мъдростта, Истината, които съграждат главната посока в развитието на всяка душа.

Важна особеност в дейността на Елеазар Хараш е тази, че по отношение на своите последователи и ученици той не прави формално обединение в организация, структура или каквато и да е външна обществена, социална или религиозна форма. Напротив – налице е свобода и непривързаност. Елеазар Хараш изнася в лекции, книги и видео интервюта, всичко необходимо за персоналното духовно развитие на всеки човек, без да го поставя в условия на каквато и да е зависимост. Многократно казва, че в духовното развитие се върви самостоятелно, чрез воля и по свобода. Всички негови лекции са безплатни, а в ежедневието си работи, потопен в дълбини за всяка нова книга, предстояща лекция или видео интервю.

„Любовта ти дава живот, Мъдростта – светлина, Истината те дарява със свобода. Затова Учението е универсално и това е нашата свещена троица – Любов, Мъдрост, Истина. Отнема недостатъците, слабостите. В това учение не можеш да мразиш, да критикуваш, да завиждаш, да боледуваш. Нямаш проблеми. Имаш задачи. Дава нещо универсално, което не се обяснява, а се чувства. Дава възможност да познаеш онази част от себе си, онази пълнота в живота, която е изгубена още в рая. Изгонени от рая – изгнание означава изгубената пълнота и Учението я връща. Но трябва да се отдадеш много искрено, предано.“

 
  • Главното ударение на това учение – е в чистотата, тя е външна, вътрешна и мистична.
  • Другото ударение е в смирението и всеобхватната мъдрост.
  • Чистотата трябва да бъде явна и тайна, скромна и тиха, а смирението трябва да бъде без показ.
  • В това учение са важни малките постоянни усилия – те са безусловни.
  • Мъдростта е всеобща.
  • Това е учение за чистия път към Бога.

За истинските ученици, Елеазар Хараш казва няколко основни принципи:
  • Който е въвлечен в света, не е ученик. Ученикът ражда хармония от себе си, а не от другите.
  • Човекът се учи, но не се развива. Само ученикът се развива.
  • Ученикът не се бори със ситуациите – той ги преодолява.
  • Ученикът знае, че любовта към Истината го освобождава от борбата за оцеляване.
  • Ученикът всякога съхранява Любовта, защото знае, че само чрез нея възприема Бога правилно.
  • В смирението на ученика е скрит силен огън. Ученикът живее в потока на Бога. Той е сключил свещен съюз с Тишината.
  • Ученикът има свещен говор. Той има чист и динамичен покой.
  • Ученикът всякога съхранява своята чистота, за да може да има висше ръководство.
  • Ученикът е владетел на себе си и затова обстоятелствата не го владеят.
  • Никога не нарушавай своята безкрайност.
  • Ако изгубиш опората на живота си, придобий увереност.
  • Човекът е красив, когато е създал Безкрая в себе си.
  • Поставяме на първо място Бог в живота си, а после себе си.
  • Ученикът всякога избягва злословия и многословия. Ученикът много бди над думите, вършителите на кармата.
  • Ученикът знае, че тайната на живота е в това, че има само Едно Действащо Същество.
  • Ученикът познава намерението като тайна енергия на собствената си същност.
  • Ученикът познава свещеното Слово и свещеното Слово го познава.
  • Ученикът носи в себе си силата, която може да изменя пространството. Разбира се това става насаме, между него и Бога, във взаимно съгласие.

„Аз съм благодарен, че имам такива ученици, които видях, и за които Учителя ми каза, че са определени.
Аз наблюдавам от много време тяхната работа – мога само да кажа, че е нещо изключително да познаваш истински ученици на Учителя – скромни, тихи, могъщи – ежедневно и съзнателно работещи върху себе си – бих казал – те са една светеща тишина. С тях ще образуваме ядрото на България, с тях ще работим и в бъдещето, защото Учителя иска могъщи ученици – надрастнали изкушенията на живота, победили напълно змията в себе си, господари на себе си и на своята съдба...познаващи същността на учението...чиито символ е диамантената воля. Няма време за поздрави и външна култура, няма време за излишни въпроси, няма време за отпускане и отлагане...няма време за баби в окултизма. Сега е огнено време, огнен цикъл, сега е време, в което се изработва могъществото на ученика и неговото изключително смирение, което е висок връх."




 


Биографични данни:
Елеазар Хараш е творчески псевдоним на Петьо Йорданов, роден във Варна на 29-и януари 1954-а година. Израства в уединение сред семейство на глухонеми. От 8 годишна възраст започва да изучава тайните на природата и да общува активно с невидимия свят. Още като дете е привлечен от невидимото и жаждата за Бога.

Елеазар Хараш е продължител на Учението на Всемировия Учител Беинса Дуно (Петър Дънов), като своеобразно поема щафетата в Учението през 1986-а година от прекия ученик на Учителя – Брат Михаил – Омраам (1900 – 1986).
Елеазар Хараш започва да издава редица книги, както по свои лекции, така и по Словото на Учителя, или както го нарича – Първия Старец от йерархията на 24-мата Старци.

„Името Елеазар Хараш ми е дадено от Учителя през 87-а година, да нося с него отговорност. Дадено е след самадхи, с него нося голяма отговорност. Има две значения, ще кажа само едното: Божествен център."
 
Афоризми от Елеазар Хараш:
  • Чистите действия нямат съдба.
  • Само Любовта лекува, защото е Сила Божия.
  • Бог въоръжава с Любов този, когото иска да съхрани.
  • За да бъде човекът висше същество, той трябва да има воля избрала Бога по свобода и любов.
  • Над всяка практика е чистото сърце, то може да променя събитията.
  • Който е познал себе си, става Изгряващо Слънце в себе си.
  • Силата работи в Тишина.
  • Гласът е загадка. Има гласове, които ни пречистват. Изворът показва, че само това, което е постоянно, е реално.
  • Най-здравословният живот е близост с Бога.
  • Знанията са бреме, Мъдростта е лекота.
  • Истинското образование е да научиш детето да търси Бога цял живот. Детето трябва да търси умението на Словото.
  • Дълбинно Чистото е всякога трудно за разбиране.
  • Овладей себе си, ако искаш да получиш Пътя си.
  • В Любовта е Единението. В Истината е Изчезването.
  • Древността действа с Безмълвие и Безупречност. Древността работи и сега. Тя е тук. Тя е Всеобхватът.
  • Словото превъзхожда всяка наука и религия.
  • Словото отключва световете – измеренията. В Словото е скрит Пътят.


Творчество:
След 1989-а година, Елеазар Хараш продължава изнасянето на лекции, като първоначално това са сбирки в апартаменти и малки зали, в градовете София, Варна, Бургас, Русе, Добрич, Плевен, Шумен, Стара Загора и др. Постепенно започва един процес на поставяне на основите и актуализацията на цялостната визия на всички духовни течения през вековете до днес. Паралелно с това Елеазар Хараш издава книги за духовно развитие. Някои от най-дълбоките са за Христос, автентичното християнство, богомилите, както и множество лекции за Египет, Атлантида, Древна Индия, Учението на толтеките, Мъдростта на индианците, Мъдростта на суфизма, Мъдростта на Лао Дзъ, както и Мъдростта на народите по света.

Една от най-разпространените му книги е „Формулите - свещени ключове“, в която се съдържат 1000 тематични формули за работа със Словото. Най-дълбоките книги на Елеазар Хараш са по темата за Мистериозните Старци.
Освен книги със свои лекции, Елеазар Хараш издава книги на редица мъдреци и мистици. Издава книги на белгийския мистик и драматург, носител на Нобелова награда за литература (1911-а година) – Морис Метерлинк. В серията от книги влизат и книги за Кабала, тайната на числата и множество тематични книги из Словото на Учителя Петър Дънов (Беинса Дуно).

Видео интервюта и лекции:
От 2016-а година Елеазар Хараш започва изнасянето на видео интервюта пред специализирания сайт за духовно развитие и себепознание – Портал12. В поредица от теми, чрез интервютата се навлиза плавно в дълбочината на фундаментални истини и принципи, свързани с осъзнаването, будността и развитието на духовните добродетели и способности. Така от началните и базови теми през 2016-а година, зрителите се потапят до изключително дълбоко Слово, предадено същевременно на разбираем език, едва 3 – 4 години по-късно, разглеждайки ретроспекцията на подбраните теми.

Паралелно с това, Елеазар Хараш продължава да изнася лекции във Варна (и по изключение 2 лекции във Велико Търново (2017 и 2018 година).

Коментари 2
  • Michelle
    09.12.2022 г. 00:51
    МОЯТА ИСТОРИЯ. Казвам се Мишел Хол Спенсър и имах развод със съпруга си, защото той ми изневеряваше, но все още го обичам толкова много, така че потърсих помощ и намерих д-р Огунделе след няколко лъжци в интернет. Д-р Огунделе направи заклинание за мен и в рамките на 24 часа съпругът ми се върна у дома и ме помоли за прошка, това е много мощно за всеки, който се нуждае от помощ, да се свърже с д-р Огунделе в WhatsApp и Telegram на този номер: +27638836445. Той е честен и могъщ човек. Търсих помощ навсякъде, само д-р Ogundele помогна най-накрая.
  • V
    05.06.2020 г. 07:23
    Tova ne e lazhica za vsiaka usta Kogato e dadeno da se znae to se znae ne se uchi ot koito i da bilo

Коментари:

Спомоществуватели на Портал 12: