Подкрепям Портал 12!
Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции!
Виж повече
Българската Заратустра - "Думите на Видния странник Биди-Са" на Любомир Лулчев се роди отново от пепелта на забвението и излезе от печат за първи път след 1934 г. Пророкът на Короната, както го нарича неговият изследовател, е една многопосочна личност, изиграла значима роля в управлението на България, като съветник на цар Борис III. Последовател на Учителя Беинса Дуно - Петър Дънов в центъра на неговите идеи стоят духовните му търсения, характеризиращи се със стремеж към откриване на обновен сакрален смисъл, способен да тласне духовната еволюция на хората в посока към служене на моралния закон, в който всеки да провижда правдата, доброто и небесната любов.Въпреки че още от младежките си години Любомир Люлчев изпитва глад за духовност, каращ го да чете неуморно и да навлезе смело в окултизма, изучавайки хиромантия, астрология, френология, радиестезия, една среща бележи духовният му път и това е с Учителя Беинса Дуно през 1919 г. Той е запленен от неговото слово, прегръща идеите на Учителя на Бялото братство и се превръща в един от най-ревностните му последователи.
От тук нататък неговата дейност в двореца и на художествената сцена се оповавават на идеите на Учителя. Малката по обем книжка "Думите на Видния странник Биди-Са" изцяло се вписва в тях. Още при излизането си през 1934 г. книгата е наречена "Българската Заратустра" и е сравнявана с добре познатата по онова време емблематична книга на Фридрих Ницше "Тъй рече Заратустра". Може би съвсем целенасочено Лулчев търси близост в стила с модерната по онова време философска поема на Ницше. Така идеите на Учителя срещат повече читатели и семето на словото му намира почва в повече умове. Но докато Ницше се провиква яростно " Бог е мъртав", Лулчев, кротко настоява, че Бог е жив и е Любов. И това е пътят, по който могат да се открият отговорите на всички въпроси.
Споделяме с вас фрагмент от книгата Думите на Видния странник Биди-Са
Досега хората са търсели свободата на злото, както и ограниченията на злото, но не са се вглеждали накъм ограниченията и свободата на доброто.
Злото отначало дава свобода, но по-късно - ограничение робство. Докато доброто в началото е ограничение слугуване, а в края свобода и добруване!
Знай, силата ти е в правата мисъл и в правите разбирания за живота. А право разбиране е това, което не те напуска презп целия ти живот. Право разбиране е когато знаеш, че щом си жив, ти си осигурен. Прлаво разбиране е когато проявяваш щедрост, но знаеш, че това е не защото ти си добър, а че само си взелр от Божествените хамбари и си раздал на тези, които имат по-малко от теб. Че когато имаш, си натоварен, а за да се осдвободиш, споделяш с другите товара си.Защото злото, което мъчи хората днес, е непроявеното добро вчера.
Не искай никога повече от това, което ти е нужно, но и не пропускай условията, които ти дава моментът.
Ако все гледаш живота на другите, критикуваш и осъждаш, ти сам рушиш своя живот. Ти можеш да позднаваш другите само дотолкова, доколкото познаваш себе си.
Няма защо да разбираш другите, достатъчно е да разбереш себе си. А ако не можеш да помогнеш на себе си, как ще помогнеш на другите?
Можеш да се колебаеш и променяш, но не в избора на идеала си, а само в пътищата към него. Нека той винаги да е най-високия връх! Няма значение, че може още и един човешки крак да не е стъпвал там. Толкова по-добре за теб. Високият стремеж въздига всичко!