Търси

Майстер Екхарт: Бог е навсякъде в следствие на Своята Безпределност

Още по темата ...
Майстер Екхарт

Майстер Екхарт: Отречеността не изключва деятелността, тя изключва само привързаността

Виж повече
Любовта

Елеазар Хараш: Кое е качеството, което превъзхожда Любовта? (ЛЕКЦИЯ)

Виж повече
Елеазар

Елеазар: Думата Път означава Дълбини, а очистването е позволение след време да влезнеш в тези Дълбини (ВИДЕО+пълен текст)

Виж повече
28.10.2022 г.
2174
Подкрепям Портал 12! Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции! Виж повече
Представяме ви избрани мисли на немския мистик Майстер Екхарт ( отлъчен от църквата и осъден от инквизицията за еретически възгледи. Част от обвиненията срещу него е това, че е допускал на проповедите му да присъства и простолюдие.)

Бог изпитва по-голяма нужда да ни дава, отколкото ние да получаваме... и колкото по-малко... искаме или желаем, толкова повече Бог ни дава.

В душата на човека има една искрица, която се докосва до Бога. Тази искрица е неназовима.

В онези, които са се отрекли от себе си и следват Бог, освободени от всичко, в тях Бог... излива Милостта Си и ги опрощава, и ги изпълва със Себе Си. Докато човек не стане така свободен от себе си, както, когато не е бил дотогава, той не изхожда от правилното самоотричане.

Милостта може да изтича съвсем непосредствено само от Божието Сърце. Делото на Милостта не е нищо друго, освен едно завръщане и едно новообразуване в Бог. Бог е в основата на Душата и Източника на Милостта, те са едно.

Човек никога не би изпитвал Любов и силно влечение към което и да е създание, ако в него нямаше Богоподобие. Това, което обичам е в това, което аз познавам най-много – Богоподобието. А в създанията нищо не е толкова подобно на Бога, както Покоя. Бог търси Покой във всички неща.

Нищият по воля оставя да си заминат приятелите, благата и славата на света и слиза в долината на Смирението. С това той е в своята външна свобода и не търси повече утеха в преходните неща.

Макар и Божията творческа сила да е създала душата, тя въпреки това, е нематериална като Него. Душата трябва да открадне себе си от себе си и така да проникне в голата Същност, в Чистата Същност и там да възприема толкова малко от нещата както, когато е излязла от Бога. Душата трябва да се унищожи така цялостно като „аз“, че да не остане нищо освен Бог.

При никое друго дело Бог не може да остави да се излее Неговата Сила и Основата на Неговата Същност така цялостно, както там, където Той се ражда духовно в Душата.

Какво представлява Божието „раждане“? Божието раждане в Душата не е нищо друго, освен Бог да разкрие Себе Си на Душата в едно ново познание и по един нов начин.

В Праобраза на Душата всички неща са Божествени... В Него всички неща са Бог.

Бог е Безпределен в Своята простота и естество, в Своята Безпределност, затова Той е навсякъде и навсякъде цялостно. (Владее всичко чрез Своята простота и естественост.) Бог е навсякъде в следствие на Своята Безпределност и навсякъде цялостно, обаче вследствие на Своята простота. Бог сам се снишава (смалява) във всички неща и то в тяхната Същност.

ВИЖТЕ ВИДЕАТА ПО ТЕМАТА: ►
Коментари 0

За да коментирате, е нужно да влезете

Спомоществуватели на Портал 12: