Подкрепям Портал 12!
Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции!
Виж повече
След смъртта човекът е своята любов или своята воля. Убедих се в това чрез множество преживявания. Цялото небе е разделено на общества съгласно разликите в благата на Любовта; щом се възнесем на Небето и стане ангел, всеки дух се присъединява към обществото, в което е неговата любов и там той е като в своя роден дом, сред своите близки; усещайки това, свързва се със себеподобни; когато се отдели, отивайки на друго място, усеща силно противене и изгарящо желание да се свърже отново със своите себеподобни, следователно, със своята господстваща любов; така се извършват събиранията в общества на Небето, а също и в Ада, обаче там духовете се съединяват според любови, противоположни на небесните.Емануел Сведенборг към Елеазар Хараш: 5 отговора на 5 въпроса за Небесните тайни
След смъртта човекът остава завинаги такъв, какъвто е бил според своята властваща любов или воля. Убедих се в това от множество преживявания. Можах да говоря с някои, живели преди 2000 години, чийто живот, понеже е описан в книгите на историята, е известен. Открих, че бяха съвсем същите, каквито ги описваха, именно относно любовта, от която и според която бяха живели. Имаше и други, живели преди 17 века и също познати от историята, както и такива, които бяха живели преди 4 или 3 века и т. н.; можах да разговарям с почти всички и се оказа, че при тях властва същото чувство, с разликата, че удоволствията на тяхната любов се бяха обърнали в онова, на което съответстват. Ангелите казаха, че животът на властващата любов никога не се изменя във вечността, понеже всеки е своята любов; да се промени тя при Духа би значело той да бъде лишен от живот или да загине. Казаха ми, че е така, понеже след смъртта човекът не може повече да се променя чрез обучение, както в света, понеже последната външна основа, която се състои в природните мисли и чувства, тогава вече се намира в покой и не може да бъде отворена, тъй като не е духовна
Всеки става своята любов не само предвид на вътрешното, или Духа, но и предвид на външното - лицето, тялото, говора - понеже всеки става изображение на своята любов дори и във външното: онези, които са отдадени на плътската любов изглеждат груби, мрачни, черни и грозни, докато онези, които са в небесната любов, изглеждат жизнени, сияещи, блестящи и красиви. Освен това, те са съвсем различни относно душата и мислите: онези, които са живели в небесна любов, са разумни и мъдри; онези обаче, които са живели в плътска любов. са глупави, че дори и безумни. Когато могат да бъдат видени вътрешното и външното в мислите и чувствата на онези, които са в небесната любов, вътрешното изглежда като от светлина, понякога дори огнена, а външното се явява в разнообразни красиви цветове, както при дъгата. От друга страна, живелите в плътска любов вътрешно изглеждат като черни, тъй като са били затворени за светлината, понякога обаче са сякаш тъмен огън, понеже са били коварни и злостни.
Външно те изглеждат противни на цвят и тъжни на вид (вътрешното и външното, присъщи на ума и душата, са видими в света на духовете, когато това е угодно на Господ). Онези, които са отдадени на плътската любов, не виждат нищо в небесната светлина, понеже за тях тя е мрак, а светлината от ада, която е досущ като онази на горящи въглища, за тях е ясна дневна светлина.
Обратно: колкото повече онези, които са в небесната любов, влизат в небесната светлина, толкова по-ясно и по-красиво виждат всичко, т.е. толкова по-разумно и по-мъдро възприемат истините. Онези, които са в плътската любов, съвсем не биха могли да живеят в небесната топлина, която е небесната любов, ами обитават в топлината на ада, която е любов към жестокостта спрямо онези, които не им се покоряват; презрение към другите, вражда, омраза, отмъщения са насладите на тяхната любов; когато ги изпитват, те живеят, без да знаят какво е да правиш добро другиму поради и заради самото добро, знаят само да правят добро заради злото. Онези, които са в плътската любов, дори не могат да дишат на Небето, и когато някой зъл дух проникне там, той се задъхва, сякаш умиращ в агония; онези обаче, които пребивават в небесната любов, дишат толкова по-свободно и живеят толкова по-пълно, колкото по-навътре в Небето навлизат. От тук би могло да се установи, че небесната и духовната любов е Небето при човека, доколкото в тази любов е писано всичко небесно; също че плътската и светската любов, без небесното и духовното, е Адът при човека, доколкото в тази любов е вписано всичко адско. Така става ясно, че на Небето отива онзи, чиято любов е небесна и духовна, и обратното, в Ада отива онзи, чиято любов е плътска и светска, без да има в себе си нищо духовно или небесно.
Емануел Сведенборг из Небе и Ад