Те ще имат връзка с невидимите светове, ще разбират Твореца и природата много по-лесно от нас
Те са специални, състрадателни, без никакво желание за високи оценки, съревнование и доказване, с чувство на любов към всичко и обич към природата. Антибиотиците не им действат, внимателно подбират храната, която хапват и имат сетива за невидимите светове – това са новите деца, които родовият терапевт Аида Марковска нарича – високовибрационни.
Тяхната задача е да въведат новото време, да го утвърдят. Това са децата на новата епоха – епохата на Водолея, когато общото ще бъде над личното, твърди тя. Разговаряме с Аида за образованието и какво трябва да е училището на утрешния ден за тези изключителни същества.
Припомняме си думите на Учителя Петър Дънов:
По-добре от Учителя не бих могла да го формулирам. Факт е, че съвременното училище и образование е крайно неподходящо за тях. И те го показват по всякакъв начин – чрез външна и вътрешна съпротива, чрез опит отвътре да променят системата, която ние им предлагаме. Нейният модел беше подходящ за нас и за тези преди нас – той е от преди 150-200 г., когато човек е трябвало да работи на поточна линия в завод, да извършва едно й също нещо, без да влага творчество. И сега ние им предлагаме образование, в което няма творчество, образование в което има търсене на факти, повтарянето им, заучаването им и най-вече да седят мирно на едно място дълго време. Истината е, че на тях им предстои да творят света и ние трябва да им предложим един творчески модел на образование, но как да го направим като самите ние сме плод на старата епоха?„Главната задача на образованието е събуждането на Божественото в детето. Да цари атмосфера на любов“.
Затова и тези деца ще станат новите учители, които ще провидят нуждите на новото образование.
Това което ние можем да направим засега е да освободим децата от всички излишни неща, които ограничават творческия им потенциал, да ги ограмотим максимално, да им дадем възможност да видят цялото творчество на човечеството до момента, без рестрикции, без да го оценяваме, просто да ги потопим в света на природата и изкуството. Така ще насърчим и бъдещото образование в тази посока. Тогава ще стане това, което казва Учителя – образованието ще стане образование на любовта и единението“, казва Аида Марковска.
По думите на холистичната терапевтка, децата имат изключителен усет към нещата и те могат да разказват света през творчеството.
Той беше представян в граници – да върви в едно русло и тези, които излизаха извън това русло ние наричахме гении в добрия случай или идиот в лошия случай. Новите деца са над тези неща. Сега всички идват различни, уникални и в същото време заедно в единение. Тази връзка помежду им е много силна, те я усещат и общуват невербално“.„Това което правихме досега в образованието е да убиваме творческия потенциал.
Едно от най-важните неща, които можем да осигурим на тези специални деца това е досегът с природата и земята. „Разпространена е заблудата, че децата са свързани с природата, само когато скачат в локвите окаляни до ушите, когато общуват с пеперуди и калинки… Това разбира се е щастието от директния досег с природата, но природата не са само животните и растенията, кристалите и камъните…
Природата представляват онези електромагнитни и всякакви други сили, които ние не виждаме със сетивата си, но се догаждаме за тях, защото имаме вътрешни сетива за тях.
Тези деца ще развият сетивата си за нея, затова й ги наричаме още природни деца. Те ще разбират любовта, Твореца и самата природа много по-лесно от нас и ще комуникират по тези тънки нишки, които за нас са затворени. Може би тяхното общество ще прилича на кошерното общество, но вероятно въобще няма да повтори този модел, а ще го развие в някаква нова различна форма. Всички знаем, че общуването между пчелите, между мравките и между дивите животни и хората е на много различно ниво и всеки който има котенце или кученце вкъщи знае, че това общуване е природно, на друго ниво“.Новите деца ще имат досег с висшата форма на природата – онази част от нея, която е невидима за ума, но е видима за сърцето съвсем истински.
„Характерно за тези деца е, че те се свързват едно с друго не по начинът, по който ние го правехме навремето – в игри, забавления и учене. Те сякаш са свързани в някакъв надграждащ свят. Затова предполагам, че в бъдещето общество хората ще са обединени от такава надчовешка структура. Казвам го с цялата надежда, че тази структура, която ще управлява бъдещето на нашите дечица ще бъде основана на любовта, светлината, доброто и връзката, която дава възможност всеки един човек да се изяви със своите най-добри качества“.