12 капана на образованието, които всеки родител трябва да проясни у детето си

15.09.2017 г.
11808
Добавена от: Портал12
Подкрепям Портал 12! Портал 12 е алтернативна медия. Подкрепете ни за повече материали, видео и лекции.
В първият учебен ден, малко по-встрани от всеобщата еуфория на множеството, следва да се запитаме какво дава и какво отнема днешното конвенционално образование от нашите деца...?

Най-важната цел на образованието е да запали духовната искра за осъзнат живот, но случва ли се в сградата на някое училище това, след като дори думата "душа" е табу в класните стаи...?

Споделяме с вас някои от най-разпространените, но важни противоречия, които съвременното образование насяда в умовете на подрастващите, и които всеки родител следва да проясни на своето дете:

1. Човекът е произлязъл от маймуната - една от основополагащите лъжи в училищата

2. Човекът е най-висшето същество на Земята - Като изключим делфини, пчели и други висши и съвършено устроени без да изпадат като човека в греха, земни обитатели, то на Земята има редица много по-висши същества, с които съвременният човек е загубил връзка и способност да вижда. Не е човекът най-висшето същество на планетата!

3. Водата - тя кипи на 100 градуса и е неодушевен предмет, учат малките деца в училище. А кога ще учат, че водата има чувствителност, памет, свойство за предаване на информация, ...кога ще учат за това кой управлява изворите и тяхното движение?...

4. Приобщаването в колектив и това да имаш много приятели се насажда като приоритетна ценност - това намалява рязко възможностите за проява на индивидуалните качества и приближава всяко дете до психологическите зависимости, които осигурява колектива, подобно на стадо овце, застанали под сянката на дърво. По-важно е да имаш приятели, или е по-важно да развиеш вътрешните си качества и способности, които да те направят чист, истинен и откровен за всичко в Природата?

5. Времето - то тече от минало, през настояще към бъдеще, учат в училище. Това съвсем не е така. Времето се движи в различни посоки и дълбочина, не само в една. Освен това, времето го има, само ако човек е в него. Само по себе си времето не съществува, то е функция на мозъка. Времето е искра, която кръжи между всяка точка на енергия и всяка точка на информация.

6. Числата - в училище учат децата да възприемат числата като нещо образно. Кога в училище ще се учи дълбокият смисъл на числата? Кога ще бъдат подредени правилно числата? Днес те са разместени. Кога ще се учи отношението между числата? Науката за числата показва отношенията между всичко одушевено и неодушевено.

7. Растенията служат за извършването на фотосинтеза на Земята учат още в училище. Кога ще се погледне на растенията като на същества обменящи информация, енергии и вибрации? Кога ще се каже, че растенията са единствените на Земята, които не са изгубили своята чистота? Кога учениците ще бъдат учени за стремежът у растенията и техните принципи на развитие?

8. Земята и слънчевата система, космосът - това е реалността. Показват го на децата с карти, телескопи, снимки и научни "изследвания". Земята и Вселената са видимост, но не са реалност. Това е истинността в познанието за обкръжаващият ни свят. Реалността е нещо съвсем друго...

9. България е основана 681-а година - Една от големите лъжи на съвременното образование. Тази историческа точка на внимание лишава децата от един задълбочен и много по-интересен поглед върху автентичната история на България. Кога ще се учи истинският произход на името "България", кога ще се учи за дълбоките връзки с траките и атлантите? До кога траките, постигнали висше познание и степени на чистота ще бъдат описвани като "племе"? До кога ще се крие като тайна или табу - това, че Черно море (златото на повече от 5000г.пр.Хр. и пирамидите на дъното) е свързано с древната цивилизация на Атлантида?

10. Богомилите са езическа секта учат по история в по-големите класове. Как може да бъде поставено под съмнение чистото и автентично Християнство? Богомилите, тези, които показаха и дадоха пример за любов, чистота, смирение и саможертва, каквото бе посланието на Христос.

11. Слънцето и слънчевата система са набор от планети. Слънцето изгаря хелии, има магнитни лъчения, планетите имат орбити и геомагнитни полета, а също спътници. Това учи конвенционалното образование. Кога у децата ще бъде развиван усетът и съзнанието, че всяка планета и живо същество, и че Слънцето има много по-важно и дълбоко значение и влияние от това, което му приписва горката физика? Кога децата ще учат за силата и проникването на слънчевите лъчи, свързано с душевните възприятия, развитие и физическото здраве? Кога ще учат, че нашето Слънце е само отражение на едно друго, по-голямо Слънце? Кога простата фактология, ще бъде заместена от метафора, която събужда душевното и скрито познание?

12. Душата - това е думата, която не се използва днес в училище. Това е забранена дума, дума табу. За душа в училищата изобщо не се говори. А щом за душа не се говори, какво тогава дава днешното образованиe на децата и не ги ли ограбва?...

 


Свързани публикации

15.09.2016 г.
4156

Ключовата роля на образованието е да запали духовната искра за осъзнат живот! (МНЕНИЯ)

Време е за радикално нова парадигма, не просто да направим старите училища модерни и високотехнологични. Едно истинско училище следва да развива вътрешния потенциал на всяко дете, чрез неговата фантазия, интуиция, връзката с природата и заобикалящата го Вселена. Само така утре пред нас ще имаме един нов свят, този, за който толкова пишем и мечтаем днес!...
10.05.2016 г.
3376

Какъв е пътят към качествено образование на едно (не)обикновено българско семейство

Нека този споделен опит е вдъхновение и опора за всеки родител, който е разочарован от училищната система и иска „да спаси“ децата си от нея. Ние знаем, че има училища и класове, в които работят много отдадени и способни учители и те правят образователната система по-лесно поносима, но разказът, който следва, е по една по-различна тема.
14.10.2016 г.
3627

Галина Герасимова: Образованието следва да ни води извън гъстотата на материята към ефира на светлината


Какво значи “пробуждане”? Когато човек се пробужда, излиза от сферата на тъмнината, на съня, и се пробужда в момента на изгрева на Слънцето - говоря символично. Това правят всички будители - връщат ни отново към истинските ценности, събуждат ни за тази светла част, която е в нас.”
 
03.10.2016 г.
1078

Индивидуалните ограничения в мислите и чувствата се пренасят в обществото

Учениците днес са заставени да учат как да минават контролни. Това пречи на учителите да си вършат работата ефективно, спира или забавя развитието на учащите и затруднява целия образователен процес. Стигаме до извода, че целта на системата е да създаде самодоволни индивиди, които не са в състояние за сложно и рационално мислене, а не “да ги подготви за университет и професионална реализация”.
18.12.2015 г.
4222

Естественото учене стимулира децата, а не ги потиска както в повечето училища (ВИДЕО)

Естественото учене е в съзвучие с жизнената сила на децата, не я потиска, а напротив, освобождава я. По думите на Гаяне Минасян то освобождава заложбите и талантите на децата и не им краде от времето