В Космоса бе открит нов тип планетарни обекти

23.05.2017 г.
В Космоса бе открит нов тип планетарни обекти. Учени от Хардвардския университет представиха свое проучване, което назова новият тип обекти с името на гръцката богиня на архитектурата и структурите - Синестия.

Космическите обекти "синестия" представялват ранно зараждащи се планетни структури, които изхвърлят в своята орбита под форматра на пръстени, част от структурата и ядрото на самата новозараждаща се планета. Според учените това се е случило и при зараждането на планетите от Слънчевата система.

Гигантските взаимодействия и постоянните мега-сблъсъци на материя при сиснестия дават основание на учените да допускат, че изхвърлянето на големи материали в орбита, би могло да е отделило преди милиарди години Луната от Земята, когато тя е била във фаза "синестия".

Ключът към образуването на синестия е, че част от материала на структурата преминава в орбита. Във въртящата се твърда сфера всяка точка от ядрото до повърхността се върти със същата скорост. Но при огромно въздействие материалът на планетата може да стане разтопен или газообразен и да се разширява по обем. Ако стане достатъчно голям и се движи достатъчно бързо, части от обекта преминават скоростта, необходима за поддържане на сателит в орбита, и това е, когато той образува огромна, дискообразна синестия.