Радикална образователна реформа премахва чиновете и оценките от учебния процес

04.05.2016 г.
9840 прочитания
4 коментара
Добавена от:
Портал12
Каталунски училища направиха цялостна реформа в образованието и приложиха нов модел на преподаване в тях. Те са нарекли своя проект Хоризонт 2020 и чрез него буквално са съборили досегашните стереотипи, по които до момента са се обучавали 13 000 ученици.

Какво включва проведената реформа:

Елиминирани са курсовете, изпитите и графиците. Класните стаи са трансформирани в пространства за работа, където децата да придобият знания по съвместни проекти.

Традиционните класни стаи са буквално изчезнали, като са съборени стените и стаите са се превърнали в големи пространства за работа в екип, където има мека мебел, рафтове, много светлина, цветове, маси, подредени за групова работа и достъп до нови технологии.

"Със сегашния модел на традиционното образование учениците са отегчени и тотално се изключват от системата, особено след 6 клас", заявява Xavier Aragay - генералeн директор на Фондация Йезуит Образование (ЕМФ) в Каталуния, провела реформата. "Да върнем естественото образование", призовава той и признава, че промяната е "радикална", но е време за радикални действия.

Според Aragay, "училище е мястото, където трябва да се говори и прилага най-вече работата в екип и където по-малко да се следва системата на заучаване. Този метод решава и друг проблем - тежките учебни програми, по които никога не се преподава плътно".

Преди да направят реформата, от фондацията са събрани над 56,000 мнения на ученици, родители и учители, как да се подобри образованието.

Проектът насърчава развитието на пълния потенциал от множествени интелигентности на учениците, както и изготвяне на учебните дейности в зависимост от техните способности.

"Ние връщаме образованието към ученика, където той е главният герой, така че да има реална работа в екип и учениците да открият какъв е техният житейски проект, какво искат да правят в живота", твърди Aragay.

Учениците започват деня си с 20 минути за самоанализ и размисъл, за да разгледат предизвикателствата на деня, и завършва с още 20 минути дискусия за това дали са постигнати целите.

Темите са заменени от проекти. "Например, ако правим един проект на Римската империя, научаваме също за изкуството, историята, латинския, религията и географията. Учениците се учат по-добре, ако видят, че това, което научават, има практическо приложение”, обосновава се  Aragay.

Въпреки че няма предмети, за да се съобразят с правно установените регламенти, също се поставят бележки, но първо се описват уменията на всеки ученик и след това, с помощта на алгоритъм, ги превръщат в бележка.

Според Aragay, в рамките на шест месеца са установили случаи на ученици, които често преди са имали треска или други измислени причини, за да не посещават училище, а сега искат да дойдат, дори наистина да имат висока температура.

“С тази нова педагогика ще се опитаме да помогнем на децата да развият техния основен проект - живота им, за да открият своите таланти, да намерят онова, което умеят да правят. И още нещо, гледайки лицата на децата - те светят…”
 
Източник: Портал12

Коментари: 4
  • Георги
    15.05.2016 г., 19:36 ч.
    1     1

    Не ми харесват тези промени. Според мен истинско мислене пада само и единствено тогава, когато мислиш сам, а не в група. Иначе мисли лидера, а другите само слушат.  

    Говоря за така наречената "работа в екип". Оформени индивидуалности могат да си позволят да работят в екип, защото две глави мислят по-добре от една, но децата не са оформени индивидуалности, и първо трябва да се оформят като такива. Проекти "работа в екип" за тях трябва да има само паралелно към самостоятелно обучение(като второто трябва да преобладава), а не като заместител.

  • Пламен Петков
    05.05.2016 г., 08:35 ч.
    8     0

    Вълната на промяната е неизбежна... или света ще се промени или природата ще ни затрие :~)

  • Добринка Гаврилова
    04.05.2016 г., 22:21 ч.
    3     0

    Когато се работи в групи/екипи по около 7-8 ученика ще стане и е добро решение. Обаче ако е на класове както е сега, ще е мираж като резултат.

  • Neli Gosheva
    04.05.2016 г., 21:59 ч.
    7     0

    Това много ми напомня по мое време, когато аз бях ученичка, имах късмета да се падна в експериментална паралелка от 6 годишни, правеха ни психологически тестове,имахме легла в класната стая на два етажа и спяхме на обяд. След 4 клас въведоха само в нашата паралелка час по Мислене, разделяхме се на групи за съвместна работа и ни даваха различни теоретични проблеми, чието решение трябваше да открием работейки в екип. Този експеримент с часа по мислене продължи само една учебна година. Но виждам, че каталунците са избрали възможно най-добрия вариант за подготовка на децата за живота, радва ме, че все пак има места, където мислят за децата и бъдещата им реализация обективно. Дано се разпространява!

Напиши коментар

Кирилизатор:

Снимки:
Максимален брой на снимки в един албум : 12
Ако качвате твърде големи снимки, изчакайте сървъра да ги обработи.
Потвърждавам, че съм човек
Публикувай